Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Kaspar,
Kun je niet de bijdragen of onderwerpen die je niet zinnen verwijderen, en daarvoor in de plaat een opmerking plaatsen waarom, en daaronder "einde draad"?
Op die manier weten diegene die deze hebben geplaatst waarom, en kan er volgende keer rekening mee worden gehouden.
Na een poosje kun je dan het hele onderwerp verwijderen.
Ik vind overigens dat er weinig wereldschokkends op het forum te lezen valt.
Als er al een onderwerp verwijderd kon worden was dat voor mij betreft die over de BMW dealer in Gilze Rijen, met naam en toenaam over de tong.
Niet kies vond ik, maar ja......
Chris
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Kaspar,
je kunt ook op het forum melden dat je iets verwijderd hebt en waarom.
Zoals je nu deed dus, je kunt dan zelf ook een draadje starten.
Ik begrijp dat jullie je handel niet kwijt willen raken, maar je laat bv wel draadjes staan waar andere motorzaken de helpende hand hebben geboden. (Waarvan ik vind dat het ook moet kunnen)
Maar wat haal je wel weg en wat laat je staan, daar zou een objectieve waarde voor moeten zijn.
Reactie van bezoeker 'HansL', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb er geen bezwaar tegen als het mailadres weer gevraagd werd bij een post. Alleen te zien door de begeerder. Zo houdt deze inderdaad een beetje controle, en kan Kasper iets uitleggen bij onwetendheid.
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:
@ Ton en Chris
de spelregels van onze gastheer Kaspar zijn helder maar er wordt de laatste tijd wel heel veel kinderachtig geziekt met allerlei onderwerpen die tegen die spelregels ingaan
iedereen die het forum opent kan meteen de huisregels lezen en weet dus waar hi/zij aan toe is
het is toch van de gekke als Kaspar moest gaan verantwoorden waarom hij een topic gaat verwijderen
laten we het alsjeblieft leuk houden
mvg Jack
Jack, niet mee eens.
Ik neem aan dat je draadjes als "hoe oud is je BMW" en dergelijke bedoelt.
kijk eens naar het aantal reacties, 86! Het langste draaje tot nu denk denk ik.
Dit geeft aan dat er schijnbaar weel mensen zijn die dit leuk vinden.
Niet technisch, wel leuk. (vind ik)
Kinderachtig geziek is niet leuk nee, maar niet toegestaan?
De enige kinderachtige bijdrages komen m.i. van mensen die hier niets aan vinden en alleen over bouten en moeren willen lezen.
Ik meen van jouw nog niet zo heel veel te hebben gelezen, (kan me vergissen).
Maar hoe zou jij het vinden als iemand jouw inbreng zonder opgaaf van redenen zou wissen?
Ik heb onlangs nog eens zoiets meegemaakt, er was een dicussie op een Duits forum over Messerschmitts ( ook mijn hobby).
Op een bekende veilingsite werd een auto aangeboden voor een top-prijs die werkelijk aan alle kanten gammelde.
Tijdens deze dicussie werd de voorzitter van de club gebeld door iemand van deze site, met de mededeling dat deze bijdragen ofwel gewist moesten worden, of er een rechtszaak werd aangespannen.
Het topic werd gewist.
Dit was voor het eerst dat ik (en anderen) gecencureerd werd, ik moet zeggen dit voelt klote!
Je moet je inhouden wat te zeggen op straffe van een geding!
Dit soort overwegingen hoeft je hier gelukkig niet te hebben, en dat is maar goed ook.
Als Kaspar dan toch besluit een topic te wissen vind ik dat er in alle redelijkheid een korte verklaring kan worden gegeven.
Het is weliswaar zo dat Kaspar dit forum zelf in het leven heeft geroepen, maar dat was wel zijn eigen keus.
Als er dingen in komen staan die hij niet leuk vind, heeft hij misschien wel het recht deze te wissen, maar wij hebben vind ik het recht om te weten waarom.
Hou het een beetje leuk is een leuke dooddoener, maar levert geen bijdrage.
Zonder Kaspar was dit (leuke) forum er niet en zonder ons had het geen bestaansrecht!
Chris
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Chris,
grotendeels met je eens.
En KASPER: Jij blijft de baas, daar sta ik helemaal achter, evengoed melden waarom je een topic verwijdert is wel een goed idee, helpt mee om het forum duidelijk te houden.
En een verplicht mail-adres vind ik prima, als het jou helpt om het forum in jouw ogen correct te houden dan vooral doen, wie dat niet wil is eigenlijk bij voorbaat al twijfelachtig, toch?
Groeten en bedankt voor dit prachtige forum.
Iedereen alvast een fijne Kerst gewenst.
Egbert
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
JO HO JO Ho; zoals eerder gezegd je kan het beter zelf reguleren dan gereguleerd worden want dat doet zeer. Niemand vraagt zich af hoe Els zich voelt met de ze storm in een glas water die ze met de beste bedoelingen heeft ontketend.
JO HO JO HO Prettige kerstdagen piepeltjes van de Hobbyist!!
Reactie van bezoeker 'KASPAR', geïmporteerd van het oude forum:
Fijn dat iedereen meedenkt. Jullie zullen gemerkt hebben dat we helemaal niet zo streng zijn als er eens iets op staat dat niet technisch is. Ook laten wij positieve reclame over andere motorzaken regelmatig staan, terwijl we negatieve opmerkingen niet graag laten staan. Ik wil graag elke eigenaar van een motorzaak recht in de ogen kunnen kijken en als ik in het forum laat staan dat een collega een bedrieger is, kan ik dat niet meer, zelfs als ik het met de schrijver eens zou zijn.
Over 2 uurtjes ga ik met Els en dochter een weekje met vakantie (met dank aan al onze klanten). Ik zal er nog eens over nadenken en hoop volgend jaar een oplossing te hebben waar iedereen tevreden mee is.
Martin, Els hoeft zich helemaal niet bezwaart te voelen, in tegendeel!
Het is toch goed als dit onderwerp een keer goed besproken wordt, het verschaft waarschijnlijk alleen meer duidelijkheid, dit kan alleen verhelderend werken.
Duidelijkheid is nooit negatief, en kan ook nooit zo uitgelegd worden.
Vrolijk eetfeest, en weinig oprispend maagzuur toewenst aan alle BMW motoristen.
Chris