Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75 wil niet starten.
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

Vervang de benzine eens.
Misschien is die te oud en/of zit er water in de tank of in de carbs? Gr, M.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Vervang de benzine eens.
Misschien is die te oud en/of zit er water in de tank of in de carbs? Gr, M.
Hu hu hm hm zit ik er nou naast of heeft de K 75 echt carbs, ik meende directe inspuiting.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Kees,

Ik heb de diagramm: Motor springt nicht an Anlasser dreht, proberen te openen maar dat lukt mij niet, wat doe ik verkeet?

Groeten Ron.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

geen idee.....bij mij werkt de link feilloos
Reply
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

te weinig accuvoltage. luchtfilter verstopt. bobines of onstekingssensor defect.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

RON,
de diagrammen zijn on-line te bekijken met extra's en ze zijn als PDF te downloaden. Dan mis je wel de mogelijkheid van extra hulp en tips.
Succes met het bekijken,misschien moet je tijdelijk een firewall of anti-virus uitschakelen of zo.
Groeten,
Egbert
Reply

Ik heb inmiddels de motor aan het draaien, de vorige eigenaar had de bougiekappen in de verkeerde volgorde op de bougies gemonteerd. Het probleem nu, is dat de motor veels te veel benzine krijgt (zwarte rook uit de uitlaat en niet stationair draait). Kan het zijn dat de standmelder van de gaskleppen een verkeerd signaal naar de computer stuurd, zodat de computer een signaal aan de inspuiting geeft om vol open te gaan? Hoe kan ik dat controleren

Ron.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ron,
ik ben nog van de ouderwetse motoren, zonder ingewikkelde motor management systemen. Dus ik heb geen concreet advies. Alleen: onderzoek of er misschien een systeem moet worden gereset (wellicht als gevolg van vergissingen van de vorige eigenaar); onderzoek of er misschien zaken zoals de genoemde sensoren vervuild zijn; onderzoek of er "klepjes" blijven hangen als gevolg van vervuiling. Kijk ook eens naar de bougies nu de motor draait: zien ze er hetzelfde uit of zijn er tussen die er slechter (witte aanslag, zwarte aanslag) uitzien dan de andere, ze moeten "chocoladebruin" zijn.
Zoeken op het web (zie ook andere topics) kan ook veel opleveren, ik zie zelf regelmatig dat mijn vragen en problemen door anderen al gepasseerd, opgelost en beschikbaar gemaakt zijn.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Het veel te veel benzine krijgen kan worden veroorzaakt door o.a. de luchtdebietmeter in het luchtmeethuis onder het luchtfilter.
Deze klep moet heel soepel draaien, is veer belast en meet de angezogen hoeveelheid lucht die wordt aangezogen door de cilinders.

Als de motor langere tijd heeft stilgestaan of als de motor ouder is, kan het vookomen dat de klep niet geheel in de "nul" stand terug komt.
Het gevolg is dat het signaal wat aan de "boordcomputer" wordt doorgegeven, deze instrueert dat de motor met een ver geopende gasklep draait, dus meer benzine moet inspuiten, terwijl dit niet zo is, dus veel te rijk mengsel.

Het heeft m.i. niets met de stand van de gaskleppen te maken.

Ook kan de benzine inspuitdruk te hoog zijn, door een defecte benzinedrukregelaar.
Deze regelt de benzinedruk voor de injectors en werkt doormiddel van het retour zenden van teveel benzine als de druk te hoog is.
De injectoren krijgen de benzine met ongeveer 2 1/2 bar druk toegevoerd, dus op de injectie openingen staat ook maximaal deze druk.
Als de regelaar defect is door bijvoorbeeld een lek menbraam, dan kan er ook benzine in het luchtinlaat kanaal komen en dan is de motor direct een benzine drankorgel geworden.
Groetjes,
Marco
Reply

Marco bedankt, ik ga morgen de benzinetank demonteren en ga de luchtdebietmeter controleren, ik hoop dat daar het probleem zit. Wat is het zwartekastje die op de as van de gaskleppen zit?

Groeten Ron.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)