Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Ron Huisman', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Na lang zoeken heb ik een K75 bouwjaar 1995 met 30000 km gekocht. Maar hij wil niet starten, de motor draait wel rond en na een paar pogingen ruik ik benzine en hoor iets van geplof maar daar blijft het bij. Kan het zijn dat de accu niet goed meer is? Te weinig Volt?
Ik hoop niet dat de computer het begeven heeft. Graag een reactie.
Ron.
Reactie van bezoeker 'Ron Huisman', geïmporteerd van het oude forum:
Kees,
Ik heb het een en ander van deze site uitgeprint, ik ga een poging doen om te begrijpen wat daar staat. Mijn duits is zeer slecht.
Bedankt,
Ron.
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Ron,
als je vragen hebt over technische kreten in het duits, stel ze dan rustig. Ik verwacht dat wij forum-lezers jou dan wel kunnen helpen.
Succes,
Egbert
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Ron,
Helemaal met Egbert eens.
Bekijk eerst eens het diagram
"Diagramm Anlasser dreht Motor springt nicht an"
Startmotor draait, motor springt niet aan.
Met vriendelijke groet,
Kees
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Als je benzine hebt en alle bougies vonk het volgende even doen.
Elektrodeafstand iets verkleinen en de bougies warm stoken met een gasbrander.
Daarna opnieuw starten.
Zal gepaard gaan met een boel rook. Komt vaker voor met machines die een lange tijd stil staan.
Vandaag ook nog een gestart op identieke wijze.
Is als het vocht er uit dan is het starten en lopen. Ook als hij koud is.
Elektrodenafstand wel weer even terug naar de originele stand
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Even vergeten:
De bougies er natuurlijk uitdraaien en de elektrode warmstoken.
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:
Misschien een domme vraag: Heb je de motor horen draaien toen je hem kocht?
Gr. Frans
Reactie van bezoeker 'Ron ', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de motor nog niet horen lopen. De man waar ik hem van kocht vertelde me de hij na een korte rit zijn motor uitschakelde en even later weer wilde starte, maar de motor sloeg niet meer aan. Dat was in augustus dit jaar, sinsdien heeft de motor niet meer gelopen. Ik heb van daag nieuwe bougies gekocht en gemonteerd maar de motor loopt nog niet. Is het de bedoeling om de bougies warm te monteren?
Ik heb gekeken of er een vonk was, alle bougies vonken en er is ook benzine, kan het zijn dat de ontsteking niet op tijd staat, wand als ik start hoor ik af en toe een plof in het fuchtfilter.
Ron.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
als zijn verhaal klopt, hoef je tuurlijk geen nieuwe bougies te monteren, dat is de oorzaak niet. is de vonk sterk ? ik denk dat je het in electronica of stuur apparatuur moet zoeken. ook al gestart met een starthulp ? dus effe auto ernaast,startkabels erop, en misschien toefje wd 40 in het luchtfilterhuis tijdens het starten.
succes