Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VERKIEZING: MOOISTE BMW OOIT
Reactie van bezoeker 'Henri Pos', geïmporteerd van het oude forum:

Nou ! mede BMW liefhebbers ,ik vind alle foto's supermooi die jullie plaatsen, maar als het om mijn eigen R80RT '82 gaat waar ik het afgelopen jaar keihard aan gewerkt heb ( afgelopen zondag eindelijk klaar ) dan laat ik de beoordeling graag aan jullie over want om nou te zeggen dat de mijne de allermooiste is...... dat klinkt zo uit de hoogte......maar stiekem ben ik toch wel trots op het resultaat !!

Groeten ! Henri Pos

[img]/import/photos/p38440s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Henri : ik zeg het je . Je mag trots zijn, je hebt een prachtige kar!!!De perfectie straalt er vanaf , dus eer van je vele uurtjes werk. Groetjes v Cees van dat rooie ding hier boven.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

@Henri, dat ding ken ik nog als woon/werk pakezel onder de bagger van Arjan.
Daar heb je een mooi stuk werk geleverd, hulde!

Groeten, Paul.
Reply

Kijk !!! nu ben ik pas echt trots.....als de kenners gaan spreken !!!! want ik ben nog maar een nieuwkomertje op het forum.

Cees en Paul !!! bedankt voor jullie leuke reactie.

Groeten Henri.
Reply
Quote:Kijk !!! nu ben ik pas echt trots.....als de kenners gaan spreken !!!! want ik ben nog maar een nieuwkomertje op het forum.

Cees en Paul !!! bedankt voor jullie leuke reactie.

Groeten Henri.
Hé Henri, kan er nog een VEER bij op de hoed?
Fantastische motor, mooie kleur ook. Jaar aan gewerkt?
Misschien een technisch verslag van je werkzaamheden waar wij weer ons voordeel mee kunnen doen?
Reply

Hallo Bert,

Dank voor je veer, hij zit al op m'n helm....haha
Een technisch verslag is er niet echt want hij was motorisch in prima conditie, het probleem in deze was meer het uiterlijk.....ik kan je vertellen dat dat hééél verschrikkelijk was..roest roest en nog eens roest , kapotte kuip, kapot voorspatbord, wielen in verregaande staat van oxidatie,kontje van buddyseat verrot,frame voor 75% verroest,.......en ga zo nog maar even door !!

Ben vorig jaar op mijn gemak begonnen met het uitelkaar halen van de motor (heb veel ervaring met oude auto's ) en heb hierbij heel veel foto's gemaakt om later te weten waar alles precies zat....vooral voor de bedrading is dit erg handig !!

Heb de motor gesloopt tot er een geheel kaal frame met daarin het motorblok en een kale voorvork overbleef , dit mankeerde niets en mijn motto is wat goed is moet je niet aankomen.
Het kale frame heb ik geschuurd en met verdunde zwarte metallic Hammerite (hamerslag effect )en met een speciaal daarvoor ontwikkelde kwast geschilderd, dit gaf een bijzonder mooi resultaat.....had het natuurlijk ook kunnen laten stralen en poedercoaten maar dit was goedkoper en aangezien ik ook nog een oude mercedes heb moet je je aan een bepaald budget houden.
Banden van de velgen verwijderd en de velgen oneindig lang geschuurd...daarna in een mooie kleur zilver gespoten incl het cardan, uiteraard na montage van nieuwe keeringen en remschoenen.
Motorblok, cylinders,voorpoten etc oneindig lang met scotch-brite en thinner gepoetst...wel meteen met een schone doek nawrijven !! dit een paar keer herhalen....geeft een fabieksnieuw resultaat.
Klepdeksels en carburateurdeksels gepolijst. Alles wat zwart is aan de motor (ook kunsstof delen ) met droge scotch-brite opgewreven en met matzwart (voor kunststof bumpers) opnieuw zwart gespoten. De kuip was dusdanig kapot waardoor er op marktplaats een andere is aangeschaft echter deze was afkomstig van een oude engelse POLICE BMW Zodat er heel wat gaatjes (zwaailichten stopborden etc) met polyester glasvezelplamuur dichtgemaakt moesten worden.Van het voorspatbord waren de bevestigingsgaten geheel kapot en uitgelubberd...ook met polyester glasvezelplamuur hersteld. Tank ,zijkappen, kontje, kuip voorspatbord....kortom alles wat blauw (kl nr 130 ) moest worden mooi strak gemaakt, fijn geschuurd en alles in de beige spuitplamuur gespoten met daarna een nevel zwart eroverheen deze met waterproof 800 terugschuren naar beige net zolang tot er geen zwart meer zichtbaar is (waar zwart blijft zitten zit een deukje of een pitje )
Alles laten spuiten bij een profesionele spuiter en daarna alles zelf gebiest,,,,de R80RT stickers voor op de zijkappen evenals de "erste hilfe set' stickers en de touring stickertjes voor op de kuip de 80 sticker voor op de kont heb ik van te voren digitaal gefotografeerd en de maten opgeschreven en ze na laten maken bij een reclame bureau...zéér mooi resultaat. uiteraard de tank en kont emblemen nieuw gekocht.
En dan komt het leuke werk !!! HET OPBOUWEN !!!! met fluwelen handschoenen..haha, dit heeft ongeveer een maandje gekost.

Vanmorgen snel nog even een rondje gereden voordat het ging regenen....HEERLIJK !!

Groet Henri Pos

[img]/import/photos/p38465s.jpg[/img]
Reply
de mooiste bmw staat bij een ieder in de schuur of garage of lekker buiten onder een zeiltje.

heb zelf een bmwr80rt
totaal aantal kilometers gereden met de bmw r80rt 280.000km.
groetjes marc
Reply
Volgens mij is die nog niet gemaakt
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R45 uit 78 natuurlijk!

grt

[img]/import/photos/p38472s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

erg goed onderhouden...

[img]/import/photos/p38476s.jpg[/img]