Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe oud is je BMW of zijn je BMW's? ->op verzoek van Ton van Schilt
Reactie van bezoeker 'René Maas', geïmporteerd van het oude forum:

Ben 58 jaar en heb na mijn R69S (met ceriani vork uit de Laverda van Hans Hutten, overleden tijdens de 24 uurs race Oss)) een van de eerste R100RS gekocht. Heb deze nog steeds en noem het nog steeds mijn 'nieuwe motor'. Heeft nog maar 52.000 kilometers gelopen. Blijft in de familie!
Zoon van 22 beschouwt hem al als zijn eigendom.
Reply
Reactie van bezoeker 'René Maas', geïmporteerd van het oude forum:

nu de foto nog, toertocht van de RS club, veel oude jongeren....de mijne is de 5e van links.
zie www.r100rs.natuurlijk.nl

[img]/import/photos/p37558s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'f.hoogenbosch', geïmporteerd van het oude forum:

hallo liefhebbers ,
per ongeluk op deze site terechtgekomen , en laat ik nu sinds twee jaar weer de gelukkige bezitter van een R65 / 5 zijn ...
Vroeger jaren op een R 75/7 gereden . Ach , je weet wel , trouwen en kinderen , dus , motor weg . Maar toen kon ik een exemplaar uit 1980 kopen . En aangezien we een adresje in Tsjechie hebben rijdt ik nu zeker vier maal per jaar , soms vaker en daarnaast alle ritjes die ik leuk vindt voor de motor op dit heerlijke roffeltje . De roffeltjes naar Tsjechie zijn op en neer bijna 2000 km , met de ritjes thuis kom ik samen op zeker 10.000 per jaar ......Snel is hij niet , met 120 heb ik het bijna gehad , afhankelijk van het weer , maar hij blijft maar gaan , ongelooflijk . Misschien doordat het blok veel te zwaar is voor de gevraagde prestaties ? Ik weet het niet , ik ben niet technisch . Ik ben alleen maar blij met zo°n stukje degelijkheid en bijna muziek ......Je moet me zien door de Tsjechische heuvels en dalen ....groetjes Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudi', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,
Ben in 1976 als student begonnen op een R69S uit 1961.
Een geweldig ding waar ik 5 jaar op rondgetoerd heb met totaal zo'n 75000km.
Vakanties naar o.a. zuidfrankrijk, zwitserland, duitsland.
Helaas in 1981 verkocht. Stom, stom, stom.
Na jaren in 1995 begint het motorbloed toch weer te kriebelen en heb toen een oud barrel gekocht, een cx500, opgeknapt en ben weer gaan rijden. (Als hij wilde starten). Maar elke keer miste ik toch iets dat vertrouwd boxer gevoel.
In 2000 besloten op zoek te gaan naar een oude boxer, en wel een R100RS.
Het werd een R100RS van 1981 met de brembo remmen, elektronisch ontsteking met 85.000km op de teller. In 2002, bij 95.000km gereviseerd en omgebouwd op loodvrij. Verder progressieve voorveren gemonteerd, voorvorkolie aangepast om de juiste demping te krijgen, koni's achter. Prima wegligging nu.
Ik rij nu hiermee circa 5000km per jaar.
Ik heb afgelopen september een R80/7 van 1983 met veel kilometers (>250k), gered van de sloop en opgeknapt. Hij is op het spuitwerk na gereed. De bedoeling is dat deze straks in de verkoop gaat. Hij wordt echter wel erg mooi..
O ja, ik ben zelf van 1954.

Update 22-09-2010
Inmiddels is de R80 verkocht en heb ik een R100RS opknapper van 1977 erbij gekocht. Deze heb ik volledig gerestaureerd en gereviseerd en deze gaat niet meer weg.

[img]/import/photos/p38076s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ton van Schilt vroeg zich in het onderwerp 'BMW ouwe-lullenmotor?' af hoe oud de BMW's eigenlijk zijn van de forumbezoekers. Ook inderdaad wel eens leuk om te bekijken. Ik reken de gemiddelden wel weer uit. Ook leuk om te zien hoe lang die geweldige motorfietsen blijven rijden!

Ik doe maar weer de aftrap: Ik heb er eentje van 29 jaar en eentje van 12 jaar.
Ben in het bezit van een R75-5 uit 1973 met 28500 orginele km op de teller.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees sloot', geïmporteerd van het oude forum:

Heb R45 van 1978 *6301645* 51000km in Suriname . Grote oliepan gemonteerd ca. 3lit. Een beetje last van ruckelen, dit alleen boven 5000 rpm. Hij overleeft mij.zeker weten!!Doe hem nooit weg. En hier kan moeder ook fatsoenlijk achterop zitten. Ouwelullenfiets !!!! U heeft gelijk , en ik hoop er 80 op te worden. Doei!!!!

[img]/import/photos/p38382s.jpg[/img]
Reply
R90s van 1976 37000 km gekocht in 1982 met 9600 km
R100RS 1977 56000 km gekocht in 2007

[img]/import/photos/p38958s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'janbmw', geïmporteerd van het oude forum:

Het is best wel byzonder een ouwe BMW te bezitten maar na 72 jaar beginnen de problemen wel te komen hoor, de gaskabel ging zo maar naar de klote. Om problemen met meer onvoorziene plotseling ontstane gebreken te voorkomen heb ik hem maar gauw verkocht, Ik had de fabriek aangesproken op garantie maar daar konden ze niets meer mee vertelden ze, wat een blamage, na 72 jaar mag de boel toch nog niet stukgaan, ik vindt eigenlijk dat dat nog onder de garantie moet vallen.

[img]/import/photos/p38968s.jpg[/img]
Reply
Mag je nog niet klagen JanBMW, bij mijn motor ging vorig een stoterstang krom, zomaar, na 38 jaar trouwe dienst, had ik nooit verwacht, dit temeer omdat ik altijd "rustig " rijdt.
Afgezien van lekke oliekeerringen, die regelmatig vervangen moeten worden, heb ik persoonlijk geen klagen over de kwaliteit van het oude spul.
Bijgaand nog een foto van het bekende stoterstangetje:

[img]/import/photos/p38969s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'janbmw', geïmporteerd van het oude forum:

Ik betwijfel eigenlijk wel of dat wel te wijten viel aan de kwaliteit van jouw BMW herr Rudy? Heb je hem niet per ongeluk een beetje te warm laten lopen?
Trouwens lijkt het me niet verkeerd om met dat vele vermogen eens aan een oliekoelertje te gaan denken jongen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)