Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe oud is je BMW of zijn je BMW's? ->op verzoek van Ton van Schilt
Dag Steef,
je hebt zo te lezen mazzel met jouw motor. Ben jij dezelfde met de vraag over pingelen? Dan zou je wellicht de carbs een keer kunnen schoonmaken en reviseren, 12 jaar stilstand leidt vast wel tot veroudering van sommige onderdelen.
Tip: demonteer de boel boven een dienblad of zoiets, zodat alle onderdelen bij elkaar blijven. Als je een CV carburateur hebt draai dan eerst het deksel een beetje los voordat je de carburateur van de motor afhaalt; de 4 dekselschroeven kunnen immens vast zitten.
Doe 1 carb tegelijk, noteer aantal omwentelingen van alles wat op stelschroef lijkt en noteer hoe alles zat. Eventueel doe je ze alle twee, houd dan wel links en rechts gescheiden.
Succes,
Egbert
Reply
Ben sinds 2 jaar in het bezit van een R100RT uit 1990

Stom tegen aangelopen.

Had een Honda CX650E met span, de man waar deze gestald stond ging failliet en ik had zelf geen stalling plek.
Op marktplaats gezet voor 2000 euro - kwam reactie op van een naked R100RT maar hij wilde er 2500 voor hebben.
Ik had nog een CX wrak staan - gezegd die erbij hebben en gelijk oversteken?

Was goed

Span 2000 - wrak had ik voor 400 staan - 2400 totaal.

Maand later op marktplaats een kuip op de kop getikt die precies de goeie kleur had erop gezet en karren maar

14 dagen later kon ik er 3500 voor krijgen - toch maar niet gedaan

[img]/import/photos/p24100s.jpg[/img]
Reply
Ow ja - ik heb ook nog een frame staan van 1979 en een extra kuip - moet ooit weer een hele worden
Reply
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:

Kep een 50/5 uit 1974 en ben zelf 41 jaar,zeg maar een semi ouwe lul ;-)
Reply
17 jaar(bj 90) is m'n K75RT Belg ex-police motor momenteel 70 dKM op de klok
Reuze 2 wieler onverslijtbaar al heb ik er al hÈÈl wat aan vernieuwd/hersteld.
Toch koester ik deze motor omwille van zijn zuinigheid (4,3L/100km) z'n handelbaarheid en voldoende (75PK) vermogen.
Mijn laatste ingreep is nog een elec windscherm plaatsen want politieruit maakt teveel heisa op de snelweg.

[img]/import/photos/p24111s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

De mijne heb ik pas een week of 3. Een K100 Hij is uit 1985 en heeft volgens de teller 28500 gelopen. Als je hem ziet kan de km stand wel kloppen, maar wie weet is er ooit een nieuwe teller in gekomen. Tot nu toe rijdt hij prima. Alleen als ik hem start komt er best wel een wolk blauwe rook uit de pijp. Ik heb hiervoor altijd Ducati gereden, dus mijn ervaring met BMW is nihill. Sturen doet hij best wel goed en dat voor zo'n zware bak.
Groeten Peter

[img]/import/photos/p24252s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'JH', geïmporteerd van het oude forum:

=> K1200LT 2001
=> r100/7 1977
Reply
Peter,
die blauwe rook is deels een gevolg van de liggende cylinders. Bij stilstand zakt de olie naar beneden en bij koude start (dus met iets meer speling op de zuiger) kan er dan wat olie in de verbrandingsruimte komen.
Als de motor verder goed presteert en geen extreem oliegebruik heeft is dit niet iets om je zorgen over te maken.
Veel plezier,
Egbert
Reply
Ook hier zal ik dan maar meteen mijn gegevens neer zetten..
Mijn schatje ( r80rt ) is uit '82 en is daarmee ong een jaartje ouder dan dat ik ben! Km stand is (1) 23.500 KM

[img]/import/photos/p24419s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Gert-Jnan', geïmporteerd van het oude forum:

En ik neus hier wat omdat ik bedacht heb mijn R27 uit 1961 weer eens onderstoom te brengen en op zoke ben naarwat vervangingsonderdelen. Deze motor heb ik bhuuuuhh in 1980 mijn rijbewijs opgehaald. Mocht toen in mijn gemeente vrij oefenen met een "L" bordje achterop. Ondertussne ene paar BMW's verder. Als sinds 1992 mijn groene R100RT en het begon vorige maand ook te kriebelen om een R1150RT van 2004 of zoiets te kopen. Er bij? Of niet er bij? Maar wil ook nog geen afscheid van mijn R100RT nemen. Valt mij op hoe weining er te koop staan....

Oke, mijn gegevens?

Een R100RT, groen van mei 1992 met 112500km
Een R27 van 1961 met 96000 originele km. (jaar ouder dan ik ben)
Een R1150RT van .... in mijn dromen. Wel blauw!

Groet, Gert-Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)