Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe oud is je BMW of zijn je BMW's? ->op verzoek van Ton van Schilt
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

-Hallo,

-ik heb vanaf mijn 18de een bmw r80/7, uitgevoerd met een rs kuip.
-Ben nu 30 jaar en de teller van mijn bmw staat momenteel op 71500km.
-Heb van de winter cilinders uitlaten honen, nieuwe zuigers, nieuwe koppeling, -nieuwe uitlaatbochte en uitlaatpijpen gemonteerd
-
---> dit is typisch een hobbyist foto , raarrrrr

Zie dus de hobbyist site...dus tis de vraag wat de waarde van dit bericht is.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudi de Groot', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,
Ben in 1976 als student begonnen op een R69S uit 1961.
Een geweldig ding waar ik 5 jaar op rondgetoerd heb met totaal zo'n 75000km.
Vakanties naar o.a. zuidfrankrijk, zwitserland, duitsland.
Helaas in 1981 verkocht. Stom, stom, stom.
Na jaren in 1995 begint het motorbloed toch weer te kriebelen en heb toen een oud barrel gekocht, een cx500, opgeknapt en ben weer gaan rijden. (Als hij wilde starten). Maar elke keer miste ik toch iets dat vertrouwd boxer gevoel.
In 2000 besloten op zoek te gaan naar een oude boxer, en wel een R100RS.
Het werd een R100RS van 1981 met de brembo remmen, elektronisch ontsteking met 85.000km op de teller. In 2002, bij 95.000km gereviseerd en omgebouwd op loodvrij. Verder progressieve voorveren gemonteerd, voorvorkolie aangepast om de juiste demping te krijgen, koni's achter. Prima wegligging nu.
Ik rij nu hiermee circa 5000km per jaar.
Ik heb afgelopen september een R80/7 van 1983 met veel kilometers (>250k), gered van de sloop en opgeknapt. Hij is op het spuitwerk na gereed. De bedoeling is dat deze straks in de verkoop gaat. Hij wordt echter wel erg mooi..
O ja, ik ben zelf van 1954.

[img]/import/photos/p16448s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jack', geïmporteerd van het oude forum:

De laatste tussenstand dateert van eind december 2005.
Roel, kan je weer eens een overzichtje maken?

(Ik bedoel, al deze informatie moeten we toch niet verloren laten gaan!)
Reply
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Roy,
Ik woon in Limburg en ben nooit Barnevelder geweest.....
Ik wist ook niet dat dit Kobus en Sander waren, ik vond het alleen een prachtig plaatje. Zou ze graag eens zien racen, maar het wordt nu wel erg off-topic.
Nou, 14 mei (moedersdag) is er weer een old timer race in Nijmegen industrie terrein Weurt v.a ca 10.00 uur. Daar reden die knakkers vorig jaar mee, weet niet of ze dat dit jaar ook doen. was PRACHTIG gezicht. Sint op een paard is er niks bij. Bakkenist kwam soms voorbij met 2 benen hoog in de lucht . Lachen!!

leuke happening !
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk Kooiker', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R80 RT is van 1983 en heeft er 157.000 km opzitten (eerste eigenaar), ik zelf ben van 1955.
M'n vrouw heeft het altijd een "ouwe-lullen-motor" gevonden, maar ze zit nog graag achterop..

Reply
Reactie van bezoeker 'henk verleg', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij nu sind's 25 april 2000 een R1100R, nu bijn a70.000 op de teller gezet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob Goulooze', geïmporteerd van het oude forum:

Ok, ik zal ook mijn steentje bijdragen!
R100RS-1980,heb hem aleen half jaar. Daarvoor een Honda CB500-4cil.gehad (1973,74?) en daarvoor een BSA Goldstar 500cc uit 1956
Ben erg tevreden met deze fiets, al heb ik wel wat pech gehad ermee. Maar dat was allemaal zelf te verhelpen, door de dingen op te zoeken op dit Forum bijv.
Ben zelf van 1958, enik heb ook brommer gereden,maar dat waren Mobyletjes, Z¸ndaps e.d. Nu ik wat groter ben rij ik motor,fiets of zo.Ik vind het kleinerend om brommer tegen een BMW te zeggen, maar dat is mijn idee hoor,
Groeten Rob.G

[img]/import/photos/p16585s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ton van Schilt vroeg zich in het onderwerp 'BMW ouwe-lullenmotor?' af hoe oud de BMW's eigenlijk zijn van de forumbezoekers. Ook inderdaad wel eens leuk om te bekijken. Ik reken de gemiddelden wel weer uit. Ook leuk om te zien hoe lang die geweldige motorfietsen blijven rijden!

Ik doe maar weer de aftrap: Ik heb er eentje van 29 jaar en eentje van 12 jaar.
Mijne is K75RT bj 1990 en heeft leven gesleten als politiemotor.
Aangekocht met 43d km maar altijd dikke twijfels gehad over km-stand
Na grondige restauratie loopt deze na 15 jaar nog als een trein.
Wie een overzicht wil van alle parts die ik hersteld,vervangen,en gerestaureerd om deze K75 terug 100% in orde te krijgen stuur dan even een mailke
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk Dekker', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ton van Schilt vroeg zich in het onderwerp 'BMW ouwe-lullenmotor?' af hoe oud de BMW's eigenlijk zijn van de forumbezoekers. Ook inderdaad wel eens leuk om te bekijken. Ik reken de gemiddelden wel weer uit. Ook leuk om te zien hoe lang die geweldige motorfietsen blijven rijden!

Ik doe maar weer de aftrap: Ik heb er eentje van 29 jaar en eentje van 12 jaar.
Hallo Ton,
ik rijdt al jaren op mn BMW R65 uit 1980, en hij doet het prima...
ik gebruik hem het hele jaar door, wat wel te zien is aan de motor, maar
raak wel steeds meer gehecht aan het beestje, en sleutelt ook zo lekker makkelijk.!
ps. er staat 82.550 km op de teller
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Komt 'ie:
R60/5 mee gereden van 1972 t/m 1976, 67000 km.
R60/6 mee gereden van 1976 t/m 1980, 72000 km solo en ook met zijspan.
R80/7 rijd ik mee van 1980 tot vandaag, 140600 km. Rijdt nog perfect, is heerlijk om aan te sleutelen indien nodig, en dagtripjes naar o.a. de zuidelijke Ardennen, Eifel en PicardiÎ zijn prima te doen. Vooral in Zuid-Vlaanderen, Frans-Vlaanderen en PicardiÎ is het goed toeren. Ligt dicht bij Zuid-Nederland. Vrijwel geen verkeersdrempels en schitterende bochtige veegtrajecten. Probeer het eens.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)