Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Dankzij een baan met veel zwart geld en een oefenvergunning op mijn 18e begonnen met een R90S, daarna een R100/7

Helaas een zwaar ongeval mee gehad (inderdaad, een koekblik uit een zijstraat) Ivm o.a. verbrijzelde pols drie jaar mee bezig geweest daar van bij te komen

Daarna ruim 20 jaar niets; eerst kon ik gewoon niet, na een paar jaar toen ik weer kon ivm studie geen geld, en toen ik daarna weer geld had eerst een tijdje watervrees gehad

Zesx jaar geleden weer begonnen met een 80ST, nu een R100R, en dat zal niet veranderen

Oh ja, en inderdaad een oude ..., 51
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Goeie smiddags,hier ook een R100RS rijder,de RS is van 1980 en ik van 1958.Heb er nu 2 jaar en heb er leuke en minder(aanrijding huisvrouw) leuke dingen mee beleefd.Het is een karaktervolle machine die je met respect moet behandelen.Tot nu toe,heeft ze mij nog niet in de steek gelaten.In mijn ,,jonge,,jaren een BSA-b33 gereden van 1956 met een grote magneet er achter aan hangen en een Honda cb 500F uit de 70r jaren.Zag toen in het Sauerland hoe de BMW met gemak de bergen beklom en ik met de cb350F(honda van maatje)mijn linker voet in de verstuiking moest schakellen,Sjaapoo voor Frits,zo'n een moest ik ook hebben! Nu zo'n 30 jaar later ben ik de trotse eigenaar van mijn RS,geweldig toch!
Daa-grtn,Rob G.
het is maar net hoe en waarmee je op een huisvrouw aanrijd.
Maar voor jou was dat minder plezierig begrijp ik?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Hee Rudyhadee
Wat een mooie jaren '50 look! Zelfgemaakt? Echt mooi.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Jaren '50 look, hoe bedoel u Egbert?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het over die mooie megafoonpijpen op de foto. Tenminste, zo zien ze er uit.
Groeten,
Egbert
Reply

Juist ja, die auspuff.

Ze waren nog zeker 40 cm langer, ontwerp is voor Moto Guzzi zijspan race combinatie van Piet Bremer.
Deze zijn nooit gebruikt en hebben 30 jaar of zo nutteloos bij hem in de schuur gestaan.
In het verleden had ik er Hoske's op zitten, uiteraard zonder binnendemper, dit gaf al een fraai geluid, maar ik wil meer.
Eind jaren '90 was er bij ons in Assen de Centennial TT, hier kwamen BMW's voorbij gedenderd met een sound om U tegen te zeggen, dit wilde ik ook dus, vandaar deze pijpen.
Eerst uiteraard pas gemaakt, op lengte en zonder dempers.
Vond het zelf wel het juiste geluid, maar de overige inwoners van Assen waarschijnlijk niet en de politie ook niet.
Toch maar iets van een soortement dempertje er in gefabriekt, is voor de omgeving misschien acceptabel en voor de politie????????
Komt nog een bol gaasje voor ter afwerking, kun je ook niet naar binnen kijken.
Mocht dit niet geheel naar wens verlopen kan ik altijd nog een paar Megatons proberen.
Reply
Reactie van bezoeker 'peer', geïmporteerd van het oude forum:

over die dempers -auspoef

dat geluid op assen krijg je niet uit je pruttelpot kerel
bij die motoren zijn nogal wat dingen gewijzigd
als je goed geluisterd hebt dan komen daar iets meer toeren uit als
standaard

maare, wat was het onderwerp hier eigelijk ?
Reply

Het onderwerp is: BMW oude lullenmotor cq gemiddelde leeftijd van de berijder/ster.
Door diverse modificaties is mijn blok in staat tot de hogere toerentallen te komen.
Kan je verzekeren dat hierdoor het geluid erg dicht in de buurt van de racers van weleer komt.
Een paar maand geleden nog onder een tunnel door gekomen, de voegen van het tegelwerk zijn aldaar los geraakt.
Ik ben nu 50, maar voel me door dit soort akkefietjes 10 jaar jonger, dus brengt dit de gemiddelde leeftijd ook omlaag en het begrip oude lullenmotor wordt door mij teniet gedaan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Conrad Winkelman', geïmporteerd van het oude forum:

Een weekgeleden kocht ik een R80RT 1983 omdat mijn auto de geest begaf. Het gebeurde waarschijnlijk in een vlaag van verstandverlies:-). Ik ben nu 62. Op mijn 31 ste kocht ik een R60 en een paar jaar later verkocht ik het (geldnood). Ik ben dus een van de oudste lullen op dit forum. . .heb niet alles gelezen dus ik kan het verkeerd ingeschat hebben. Eigenlijk ben ik een groentje wat BMW motoren betreft.

Wie is de oudste lul met de minste BMW ervaring?
Reply
Reactie van bezoeker 'Tony', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn bouwjaar is 1944.
Mijn huidige BMW motoren zijn
R100RS bj 1976, sinds 1981 (vanaf 22000 km)
R80ST bj 1983, sinds 1993 (vanaf 55000 km)
R1150GS bj 2001, sinds 2002 (vanaf 0 km)
BMW rijders worden procentueel 'talrijker' waar/wanneer de omstandigheden 'bijzonder' worden.
vg Tony
BMW - Beloved Motorcycles Worldwide
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 10 Guest(s)