Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).
Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?
Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.
Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
ik ben 18 en maandag 12 december ga ik voor mijn rijbewijs. en raad eens... de bmw staat al in de schuur op mij te wachten. ik vind bmw's geweldige motoren en zeker geen ouwe lullen machines. vooral niet met de nieuwe lijn van bmw, als de r1200gs, k1200r, de r1200s.
ik ga zelf rijden op een r65gs.
groetjes,
een bmw liefhebber
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
Inmiddels zijn we alle drie rond de vijftig: 51, 46 en 47. Voor alle drie was ook de eerste fiets meteen een BMW:
Rik: R75/5 in '82, dus met 27, nu even geen motor maar hij denkt erover een R100R aan te schaffen
Gerard: R100S in '88, net 28, en nog steeds dezelfde S
ikzelf: R75/5 in '88, net geen 29, daarna R100RT in '91 en sinds '93 R100CS
Nooit zelfs maar een ander merk overwogen!
Zelf spreken we niet van ouwe-lullen brommers maar van HEREN-MOTOREN!
Nu niet meteen denken dat die benaming ook iets over de rijstijl zegt (alhoewel, die Gerard af en toe....!).
Zelf rijd ik heel afwisselend. Met mooi weer en veel tijd kan kan ik hele einden met opgerolde mouwen onder de 110 blijven. Maar als ik in ÈÈn dag van GenËve naar Nijmegen rij (en dat komt een paar keer per jaar voor), moet de CS laten zien wat 'ie kan (dan sta ik wel elke 220 kilometer aan de pomp). Maar dat afwisselende rijden is nu juist wat me aan BMW bevalt: je kunt er alle kanten mee op.
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Inmiddels zijn we alle drie rond de vijftig: 51, 46 en 47. Voor alle drie was ook de eerste fiets meteen een BMW:
Rik: R75/5 in '82, dus met 27, nu even geen motor maar hij denkt erover een R100R aan te schaffen
Gerard: R100S in '88, net 28, en nog steeds dezelfde S
ikzelf: R75/5 in '88, net geen 29, daarna R100RT in '91 en sinds '93 R100CS
Nooit zelfs maar een ander merk overwogen!
Zelf spreken we niet van ouwe-lullen brommers maar van HEREN-MOTOREN!
Nu niet meteen denken dat die benaming ook iets over de rijstijl zegt (alhoewel, die Gerard af en toe....!).
Zelf rijd ik heel afwisselend. Met mooi weer en veel tijd kan kan ik hele einden met opgerolde mouwen onder de 110 blijven. Maar als ik in ÈÈn dag van GenËve naar Nijmegen rij (en dat komt een paar keer per jaar voor), moet de CS laten zien wat 'ie kan (dan sta ik wel elke 220 kilometer aan de pomp). Maar dat afwisselende rijden is nu juist wat me aan BMW bevalt: je kunt er alle kanten mee op.
Even ter aanvulling, want dat moet me een keer van 't hart:
HEERLIJK zoals die Franse automobilisten zo rechts mogelijk op de weg gaan rijden als ze een motor in hun spiegel zien. Je zou denken dat ze zelf ook allemaal motor rijden! En je weet dan ook meteen zeker DAT je gezien bent. Daar kan de doorsnee Nederlandse automobilist een puntje aan zuigen.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Naar mijn bescheiden mening (kwestie van smaak, uiteindelijk) is alleen de 4-kleps Custom een ouwe-lullen-motor. En natuurlijk mijn zijspan, zoals al eerder gemeld ;-)
Overigens, als de C25 meetelt: is dat ook een OLM?
Groeten maar weer en tot de volgende keer
Egbert
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:
Ok hier weer twee lefftijden voor de statistieken, mijn pa is 60 en rijdt een K75RT en ik ben zelf 37 en in het bezit van een R80RT, nu nog wel, want deze gaat eruit, ik vind het een leuke fiets, maar VEEL te weinig vermogen en een veel te lage topsnelheid, dus moet het een zwaardere worden met minimaal 75PK ipv de 55 die ik nu heb.
Het zal wel een BMW blijven, maar mocht ik iets anders met cardan tegen komen met meer power, dan laat ik dit zeker niet staan. Ik bedoel maar een BMW is leuk maar zeker niet zaligmakend.
[img]/import/photos/p13755s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:
ik ben nu 30 en rij vanaf mijn 19de op een 60/7 met een korte zijstap naar een k75. En na 1 1/2 jaar weer snel teug naar de 60/7 welke trouw in de tuin stond te wachten. Daar nu ongeveer 2 1/2 ton mee gereden en nooit iets serieus gehad (althans niks wat een bus wd40 een schroevendraaier en en een tube siliconenvet heeft kunnen oplossen)  ))
Groet jesper
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:ik ben nu 30 en rij vanaf mijn 19de op een 60/7 met een korte zijstap naar een k75. En na 1 1/2 jaar weer snel teug naar de 60/7 welke trouw in de tuin stond te wachten. Daar nu ongeveer 2 1/2 ton mee gereden en nooit iets serieus gehad (althans niks wat een bus wd40 een schroevendraaier en en een tube siliconenvet heeft kunnen oplossen) ))
Groet jesper
nog even een foto van het trouwe beestje.
[img]/import/photos/p13759s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
Na 54 geregistreerde BMW-rijders is de tussenstand als volgt:
jongste BMW eigenaar: 18, maar nog geen berijder
oudste BMW-eigenaar/berijder: 73
gemiddelde leeftijd: 44 jaar!
[img]/import/photos/p13766s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:
Hi Roel,
Gebaseerd op de huidige leeftijd, of leeftijd bij aanschaf?
(zou 't zelf kunnen narekenen maar ben te lui...)
't Zou leuk zij het verschil in kaart te brengen.
Groet, Joost.
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:
OK nog eentje dan...
[img]/import/photos/p13768s.jpg[/img]
|