Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'OLAF ', geïmporteerd van het oude forum:

OUD JE WIE ZEGT OUD BEN PAS ALS 100 bent ....HET GEHEIM VAN BMW IS SIMPEL 80 jaar ervaaring met het zelfde motor blok R5 R6 R7 R1100 ik ben pas 53 HOI en rijdt al wat jaren op die Motoren .......... HOI

[img]/import/photos/p13716s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ben nu 43 en begonnen op mijn 18 de op een R26 en rij nu al 25 jaar allleen BMW en moet niet anders omdat ik ze gewoon mooi vind.

Groeten

[img]/import/photos/p13717s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

Hier de leeftijden van ons kleine motorcluppie:

Motormaat Loek kocht zijn eerste BMW R67 toen hij 19 was, jaren niet gereden, toen diverse Jappen, op zijn 49 een R1100 RS gekocht en nu 54 en een happy op een K11000 LT.
Zijn vrouw Clazien 53, na 2 hondaís nu een "kale" K75.
Hun zoon Frederik 24, kocht op zijn 22 een K75 S.
Een vriend van hem,Wouter ook, 24, kocht op zijn 22 een R1100 S.
Ondergetekende pas 53, kocht op zijn 17 een R26, daarna een R27, toen veel Jappen, tussendoor een R60 met Hollandia,toen nog veel verschillende Jappen, Guzzi, Triumph en uiteindelijk via een R65, K75 RT, R80 RT, K100 RT, een R65 nu als 24e motor op een R100 RT beland. En die laatste mag voorlopig blijven!

Groet, Joost.
ìMotorrijden is dansen op de muziek van de wegÖî

[img]/import/photos/p13723s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Het ziet er naar uit dat het echt zo is. Ik las op een site dat Harley-rijders gemiddeld 40 jaar zijn. Daar zitten we nog altijd zo'n 4 jaar boven...

Voorlopige conclusie: Het gezegde 'Wijsheid komt met de jaren' gaat ook in de motorwereld op (met bijzondere dank aan Cor van 73)!

[img]/import/photos/p13728s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Blijkbaar gemiddeld met 45jaar
Eerst wat gedwaald met een Yamaha XS650 maar sinds mijn 28ste eigenaar van dezelfde R100.
Eerst was het een RS en later omgebouwd tot RT Vanwege nekklachten met de RS.

Over Harley Davidson.
Jullie weten het motto van de Harley Engineer?

"If it's not strong enough, make it bigger.
It that makes it ugly, chome it."
Reply
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:

rij zelf bmw sinds 97, ben nu 40.. brengt de gem lft een beetje naar beneden!

misschien een polletje houden met hoe oud was je toen je bmw ging rijden/ervaren?
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik was 20 (in 1982) toen ik het geld bij elkaar had gespaard en begon met een bij Motor Houtrust (Dr. Lelykade in Scheveningen) gekochte mooie zwarte R75/6 uit 1976. Het bijzondere BMW-gevoel is nooit meer verdwenen...
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Roel, je maakt wel wat los zeg. Ik ben 53 en rij R1100 om me te verplaatsen + R100 just for fun. Maakt mij dat ook tot een belegen geslachtsdeel?
Reply
Reactie van bezoeker 'wouteRT', geïmporteerd van het oude forum:

Tsja, de leeftijd maar proberen omlaag te halen.. 35 jaar, nu R1100RT wat inderdaad kan doorgaan voor een ouwelullen fiets ( alleen rij je de jappen echt volledig van de weg als je wilt!!) Daarvoor k100 Naked...Boehoe is RIP.... En zeer zeker niet een ouwelullen fiets!!
WouteRT
Reply
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:

OK dan, voor de statistiek:
Ik ben 51 jaar en kocht mijn R100R (tot dusver eerste brommer) 14 jaar geleden. Die brommer moet nog lang mee, want wat BMW nu maakt, vind ik niet echt mooi.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)