Reactie van bezoeker 'Peter h', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Volgens mij worden hier reacties geplaatst die eigenlijk hier horen te staan:
http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=2697
tenminste als er nog gemeten word mbt gemiddelde leeftijd enzo
Hoi Passant, je hebt volgens mij deels gelijk: dit topic is bedoeld voor de gemiddelde leeftijd van de BMW rijder, (ouwe lullenmotor of niet) leeftijd of aantal motors dus niet echt nodig, het topic waar je naar verwijst is bedoeld voor de gemiddelde leeftijd van de motoren. Het grappige is dat beide vaak in elk onderwerp genoemd worden, niet overzichtelijk, leest wel lekker weg.
Vriendelijke groeten,
Peter h
Reactie van bezoeker 'justin', geïmporteerd van het oude forum:
hoi éénieder !
ja, even die gemiddelde leeftijd naar beneden helpen, want die blijft maar stijgen ...
ben 31 en 11 maand en troste eigenaar van een 75/6 uit '75. Zaaaaaaaaaaaalig.
Nederlanders zijn toch fijne mensen als het om oude spulletjes gaat !! het mag even gezegd naast natuurlijk andere leuke clichés. Oude bmw's zien we in België veel te weinig rondrijden ...
OLM, wat een term, die gebruik je eerder als je nog nooit een bmw motor tss je benen had. Ik weet trouwens -nog- niet hoe een oude lul voelt ... valt wel mee denk ik .
doei!!!!!!!!!
justin uit Antwerpen
Reactie van bezoeker 'Rutger', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben net 21!
maandje voor mn verjaardag een R75/6 gekocht
Reactie van bezoeker 'roel', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben destijds dit draadje van 4 jaar geleden begonnen en ben inmiddels een ouwe lul van 47, maar loop nog wel ruim onder de minuut op de 400 meter sprint :-)
En m'n motor, een R100/7 van 1976, blijft het gewoon doen, altijd starten, nooit pech en geen rare dingen (ongerestaureerd).
Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).
Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?
Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.
Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Srry, maar ik vinsd dit lulkoek.
Ik ben 53 en rij BMW. Dus ja, ouwe lul.
Echte mijn eerste motor, toen ik 18 was, was ook een BMW. IK heb zeker 10 BMW ´s gehad echter ook Suzuki, Yamaha, Ducati (nieuw gekocht), Moto Guzzi, Jawa, MZ, Sparta Victoria.
Moet nu stoppen, want mijn kameraden komen, 56 jaar en rijden ook sinds hun 18 de BMW. Naast Laverdam Duati, Royal Enfield enz.
Dus ... rij wat je wilt maar niet zeuren svp.
Reactie van bezoeker 'Nixmit', geïmporteerd van het oude forum:
Op mijn 11e begonnen op een Motobécane.
10 jaar geleden op mijn 49e op een R80/7 gestapt.
Mijn smaak is dus gerijpt.
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
is dit ondertussen het langst lopende forum :-) ??????
ik 42 jaar , en net mijn rijbewijs. Omdat veel vrienden en kennissen een bmw hebben ging ik ook voor de bmw. het is een 850r uit 2001 geworden. Schakelt af en toe lastig (1 naar 2 bij flink doordtrekken, en bij hoge snelheid van 4 naar 3 en van 3 naar 2) Maar als je het schakelen eenmaal door hebt, is het een heerlijke motor. en nog lekker fel ook. Dus ben eigenlijk al verkocht, en ik heb m pas 2 maanden!
[img]/import/photos/p34008s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum:
heb net abraham gezien, rijdt sinds mijn 23 e, 1e 1/2 jaar op honda 500 xl off the road, vervolgens op bmw r90s waar ik nog steeds met veel plezier op rijdt (en waarvan ik hoop nog veel plezier te zullen hebben), daarnaast op een bmw r50 met steib ls 200, zijspan, ondertussen dus wel een oude lul aan het worden net als mijn machientjes, de r50 en de zijspan hebben dezelfde leeftijd als ondergetekende
[img]/import/photos/p34040s.jpg[/img]
hey, 20 jaartjes
heb vorige week een r80 st aangeschaft en ben daarmee zeer tevreden
Reactie van bezoeker 'john', geïmporteerd van het oude forum:
Als je een ouwe lul bent als je 30 jaar bent, is het een ouwe-lullen motor want dat is mijn leeftijd. De brommer is een r100cs uit '84, in redelijk originele staat. Het is een heerlijke fiets, waar je als je snel wilt rijden even mee moet leren sturen. Het is hard werken op de fiets. Het gas-respons, de cardan, en het kantelmoment van de motor halen de motor snel uit balans. Waar je met een moderne motor met een aardige snelheid de bocht door kan zonder er bij na te denken. Ga je met deze fiets gewoon rechtdoor en als je halverwege de bocht denkt: ho te snel gas dicht... kost je of je kleppendeksel en op z'n minst een hartklep, want de bmw heeft geen slipperclutch.
Toch maakt het de motor karakteristiek en een uitdaging om snel mee te rijden zonder heel hard te hoeven gaan.
utrecht
[img]/import/photos/p34117s.jpg[/img]
|