Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Inmiddels ben ik 47 jaar en rijd nog steeds met veel plezier op m'n probleemloze R100/7. Overigens zijn de anderen inmiddels resp. 47, 48, 56 en 49 jaar; zij rijden ook allen nog BMW.

Als ik nog eens tijd heb zal ik weer een gemiddelde, hoogste en laagste leeftijd berekenen...
Reply
Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

Rijdt sinds mijn 17 motor, vanaf mijn 21 tot nu 49 Bmw R100RS als vaste motor. Daarnaast heb ik als tweede motor ondertussen alles al gereden wat er aan merken te bedenken valt van Harley(is niks) tot en met ducati en vanalles japans. Momenteel heb ik er nog een GSXR1100RW bij voor de nodige adrenaline kick. Maar Favoriet en zeker op lange afstanden is de BMW. Dus ouwe lul?? So what, probeer maar eens bij te blijven in de ardennen of eiffel, dan "lullen" we er nog wel eens over.
Greetz,
Roadcrew.
Reply
Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum:

Ben nu 45 rij BMW vanaf 17 1/2 jaar eerst 60/5 toen R60 van 1969 Deze nog in bezit
en in restauratie. Gereden van 1984 tot 2002 door sneeuw en regen zonder enig noemenswaardig onderhoud. is nu wel echt nodig.
toen een F 650 maar dat is geen BMW. Nu R 1150 gs. Bevalt zeer goed nu al 3 jaar probleemloos.
Reply
Reactie van bezoeker 'Flip', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben 46 jaar en rij nu 17 jaar op een R100R. In het voorjaar heb ik de vering aangepast met hyperpro veren voor en achter. Een wereld van verschil en zeker een absolute aanrader!
Deze maand is daar nog een siebenrock setje bijgekomen en een tweede bougie bij elke cylinder. Nooit geweten dat dit zo lekker kan rijden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben 77 jaar en rijdt nog steeds graag met mijn blauwe BMW R60/6 van 1974. Perfecte motor die mij in 35 jaar nog nooit in de steek heeft gelaten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Thomas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben 30 en rijd sinds twee jaar met mijn R100/7, een leeftijdsgenoot.

[img]/import/photos/p33481s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben 39 en veel te laat begonnen met motorrijden. Ik heb het rijbewijs pas 4 jaar, maar ben flink aan het genieten nu. BMW rijden en onderhouden is een fijne hobby. Onder het motto het leven is al zo kort, heb ik er nu twee, één uit 1978 en één uit 1956.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn leeftijd is nog net 44. Ben toen ik 18 was meteen begonnen met een motor rijbewijs halen. Toen reed je eerst een half jaar met een L-plaat en een oefenvergunning. Afrijden op je eigen motor na vier lesjes was ook nog mogenlijk. Meteen begonnen met een yamaha xs 360 ik reed erop als of het een brommer was. Niks warm rijden, onderhoud? wat is dat.Het duurde al met al misschien 2 jaar. En pas weer 1998 een BMW R60/6, na 40000km een R80RT, ik kreeg last van een tenniselleboog en ruilde hem in voor een K75C met Schurgerskuip, 5 jaar en 35000km later weer ingeruild voor een K75RT uit '95. Daar hoop ik een hele lange tijd plezier van te hebben. Groeten.

[img]/import/photos/p33490s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peter h', geïmporteerd van het oude forum:

Ben nu 55. Rij vanaf mijn 18e BMW. Begonnen met een R50, daarna een 75/5, 90s 2x, sinds 1981 een 77er R100 RS, heb even gedacht aan een 1150 rockster, maar daar toch maar vanaf gezien, omdat het gele gedrocht het nog best doet.
Haal nu waarschijnlijk het gemiddelde omhoog, maar wel jong begonnen!

Vriendelijke groeten,

Peter h.
Reply
Volgens mij worden hier reacties geplaatst die eigenlijk hier horen te staan:
http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=2697
tenminste als er nog gemeten word mbt gemiddelde leeftijd enzo
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)