Reactie van bezoeker 'Bertus Schoonderbeek', geïmporteerd van het oude forum:
Even mijn reactie op 0uwe- lullen motor, mijn BMW motoren R50, R69s, 2x R90s, R100/7, R100RT, K100RS daarna weer een R100RT en nu een R1150R. Ik ben nu 60 jaar en voel me op de motor meer dan uitstekend. Mijn vrouw zegt wel eens ouwe gek maar dat is toch wat anders of niet!
Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum:
Wie wil mijn luier verschonen?
Ik ben geloof ik echt een jonkie onder de rijders.
Ik ben nu bijna 8 jaar in het bezit van een R100S ( met RT kuip ) uit '77 en rijd er dagelijks woon-werkverkeer mee.
Ik heb er in die 8 jaar 40000km mee weg gereden en met zeer veel plezier.
Ik ben nu 35 lentes jong, dus mooi even het gemiddelde omlaag halen.
Aan de gereden kilometers kunnen jullie al zien dat ik geen poetser, maar rijder ben.
Mijn motor history:
- Suzuki DR400 ( kenteken '80, bouwjaar ? )
- Honda CX500 ( kenteken '80, bouwjaar '79 )
- Suzuki GS400 ( kenteken '80, bouwjaar ? )
- BMW R100S ( met RTkuip ) ( kenteken '80, bouwjaar '77 )
Er zit iets in mijn motor history met het bouwjaar 1980, waarom geen moderne fiets. Omdat dat niet leeft.
Al komt er waarschijnlijk wel een moderne opvolger voor mijn R.
Dennis
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:
He Denis,
Hoe zo rijder met 5000 per jaar.
Kees
Reactie van bezoeker 'Thea', geïmporteerd van het oude forum:
Wij rijden BMW k1100,mijn man LT en ik RS,gaan ook jaarlijks op vacantie met de motoren -heerlijk- we zijn wel 61 en 59 jaar (ouwe lullen?)
Reactie van bezoeker 'dennis', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:He Denis,
Kees
De R heeft in de tijd 2 1/2 jaar stil gestaan door geen tijd en reparaties.
Momenteel rijd ik er minimaal 500 km per week mee ( hoofdzakelijk woon-werk ).
Tegenwoordig ( sinds 2 jaar ) woon ik tegen de veluwe aan en kan ik weer genieten van toerritten, hier voor heb ik in de randstad ( omgeving schiphol ) gewoont en daar wordt het lekker toeren verknalt door drempels en andere snelheidsremmende maatregelen. Niet dat de snelheid zo hoog ligt, maar je moet overal in de remmen om niet per ongeluk een betonblok of iets dergelijks te raken. Iets van de omgeving zien is er niet meer bij.
Ik rij nu nog al eens vanaf Apeldoorn binnendoor ( Uddel, Staverden en Leuvenem ) richting huis en dan rij je heerlijk door het bos en kan nog volop genieten van de omgeving en de bochtige weggetjes.
Dennis
Reactie van bezoeker 'Hans Peeters', geïmporteerd van het oude forum:
Nee, natuurlijk niet, maar het is denk hetzelfde als met Porsche's, Ferrari's, etc ... deze dingen zijn zo duur dat een jongere rijder hem niet kan kopen.
Ik rijdt nu vanaf mijn 34e BMW (K100RT - 1986) en sinds voorgisteren een R1100R (1995) en ben nu 44.
Mijn lieve oude K vond dat het tijd was om de cardan-as in puin te draaien, en gezien de kosten (Ä 1200-1400) was dit (jammer genoeg) niet meer interressant.
Sinds ik nu mijn R heb, denk ik heel anders over dit "jammer genoeg", jongens wat een verschil: bochten gaan bijna als vanzelf; heerlijk geluidje (zal mijn vrouw mooi vinden, want ze vond de K als een vliegtuig klinken); vÈÈÈÈl power (dan ook een benzineverbruik waar de tankstations blij mee zijn; etc.; etc.
Ik wil geen andere motor meer dan BMW, handling superb, kwaliteit perfect en zolang je zelf een aantal zaken aan het onderhoud en vervanging doet, is het ook betaalbaar.
Daarom is de Hobbyist ook zo verrekte belangrijk, want behalve lagere prijzen zit er ook veel expertise.
Ik woon nu in Spanje (M·laga = zuiden) en ze hebben me een aantyal keren uit de penarie geholpen zowel telefonisch als met onderdelen.
Succes aan alle BMW-rijders en daarbuiten, rijdt veilig en kom gezond weer thuis.
Mijn motto is: Snelheid is NIET waar om draait.
Groeten uit een warm Spanje (op dit moment 25?C)
Hans
Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:He Denis,
Kees
Dat wwilde ik me ook ak afvragen! Voor woon-werk verkeer is dat niet veel. Dennis heeft inmiddels geregeerd(500 km/week). rnrnIk kocht mijn RT80RT (1983) eind juli 2006 en tufte er 2000 per maand mee(woon-werk-plezier-kroeg-familie en nog wat). Geen dag spijt gehad! In 1975/76 had ik een R60/5 en vonsd het destijds ook prachtig. Elke dag dat ik nu op mijn "paard" zit wordt ik een maand jonger. Binnenkort wordt ik weer een tiener en ga ook zo door de bochten. Ook als het regent neem ik liever de "bike" in plaats van de auto. Alleen als het stormt met windracht 9 en laat ik het beest in op stal staan. Weet iemand trouwens of het met windkracht 10 voor een ervaren rijder nog te doen is zonder op een droog wegdek weggeblazen te worden? Met windkracht 8 vond ik het nog niet gevaarlijk maar heb met Wk 9 het niet geprobeerd.rnrnVeel leuke reacties gelezen! Ga zo door.
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:<blockquote>He Denis,
Kees
Dat wwilde ik me ook ak afvragen! Voor woon-werk verkeer is dat niet veel. Dennis heeft inmiddels geregeerd(500 km/week). rnrnIk kocht mijn RT80RT (1983) eind juli 2006 en tufte er 2000 per maand mee(woon-werk-plezier-kroeg-familie en nog wat). Geen dag spijt gehad! In 1975/76 had ik een R60/5 en vonsd het destijds ook prachtig. Elke dag dat ik nu op mijn "paard" zit wordt ik een maand jonger. Binnenkort wordt ik weer een tiener en ga ook zo door de bochten. Ook als het regent neem ik liever de "bike" in plaats van de auto. Alleen als het stormt met windracht 9 en laat ik het beest in op stal staan. Weet iemand trouwens of het met windkracht 10 voor een ervaren rijder nog te doen is zonder op een droog wegdek weggeblazen te worden? Met windkracht 8 vond ik het nog niet gevaarlijk maar heb met Wk 9 het niet geprobeerd.rnrnVeel leuke reacties gelezen! Ga zo door.</blockquote>Op 27 oktober 2002 met hevige regen en windkracht 10 ‡ 11 (windstoten tot 130 km per uur) van Thionville naar Nijmegen gereden. Het was gekkenwerk. Omstreeks negenen 's ochtends weg uit Thionville en tegen twee uur 's middags in Maastricht. Twee uur rust en pas 's avonds om 10 in Nijmegen. Veel in de 3e versnelling gereden die dag, ook op de snelweg door de Ardennen waar gelukkig bijna geen mens op de weg was. Tussen Venlo en Nijmegen twee keer omgeleid vanwege omgewaaide bomen! Het g··t wel, maar leuk is anders.rnjo, r100cs
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben vermoedelijk op dezelfde datum met windkracht 10/11 gereden van amsterdam naar Breukelen, deels A2, deels binnendoor. Wel goed op snelheid rijden anders wordt je nog meer opzij gezet. Wel goed anticiperen op de enorme klap wind die je van opzij krijgt als je bijvoorbeeld een vrachtwagen voorbij rijdt. Het linkste was de binnenweg waar je ook met tegeliggers te maken hebt en het gevaar van vallende bomen.
Het is inderdaad gekkenwerk, maar je laat je BMW toch niet in de steek!
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum:
Bedankt Jo & Reyer voor de ervaring met WK10 & 11. Ik vermoede al zoiets met WK11 maar was niet zo zeker van WK10.
Ik zei dat ik door het motorrrijden jonger werd maar niet dat ik gekker werd! Ik laat mijn BMW wel thuis als het zo hard te keer gaat.
Ik ben geboren in 1944 en ben inmiddels 34 jaar. . .op naar 33!
Groetjes!
|