Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
Paul,
Bedankt. Wanneer ik de motor een keer "open" heb liggen zal ik eens kijken waar ze zitten. Mocht iemand anders meer info hebben, dan hoor ik het graag.
vr.gr.
Gerard
Reactie van bezoeker 'geert wouters', geïmporteerd van het oude forum:
tja, misschien is dit off topic maar dan hoor ik het vlug genoeg. Mijn R1100rt is van 1996 en heeft altijd al problemen gehad met het in gang treden van het ABS. Sinds ik onlangs de batterij verving, gaat de abs nog steeds moeilijk in werking van de eerste keer, maar boven dien blijft het onderste rode lampje permanent branden. Ik heb de batterij al eens afgekoppeld, maar dat helpt niet.Wanneer je de motor na een tijdje rijden stillegt en herstart, dan hoor je het karakteristieke geluidje van het in werking treden van de ABS. Maar het onderste lampje blijft van meet af aan vast branden. Is ie nu stuk of wat is dat (ja, ik ben dus geen technieker/kenner). Kent Iemand dit fenomeen? Bedankt en vele mooie kilometers gewenst
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Paul,
Ik heb alles zoals je beschreven hebt gevonden. Er zitten, net als bij de RS, twee knooppunten. Ik heb echter een probleem. De multimeter geeft bij nummer 3 en 1 van het relais een groene draad aan, prima dus. Maar nummer 4 van het relais zijn verbonden met 4 andere draden en nummer 2 geen draad. Moet ik nu 1 en 3 (plus de draad van de abs stekker) verbinden??
ik hoor het graag van je
groet
Gerard
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Jawel, draad 1 en 3 van onder het relais en de draad die uit de grote ABS stekker komt.
Deze bindt je bij elkaar, samen met een 4e die naar de alternatieve voeding gaat.
Groeten, Paul.