Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K1100Rs vs R1100Rs
Reactie van bezoeker 'DiMa', geïmporteerd van het oude forum:

Geachte,

Ik wil een K1100Rs of een R1100Rs aankopen.
Wie kan mijn zonder vooroordelen, zeggen wat de beste stuurmotor is. Wat zijn de voor en/of nadelen van deze types
Meestal staan deze moto's te koop met +/- 75.000 KM is dit een probleem

Moto zal meestal alleen bereden worden.
Ik ben wel 1.87 groot

Wie kan mij goede info bezorgen. Zodat ik de juiste keuze kan maken.
Ik heb reeds eens rond gekeken op internet. Gan je naar Boxer-site's dan is deze de beste. Juist hetzelfde voor de K-serie's

Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Dima,

met beide motoren heb ik ervaring, doch met de ene meer positieve dan de andere. Laat ik beginnen met de R1100rs. Dit is een motor die fantastisch stuurt, ziet er voor mij heel aantrekkelijk uit maar kan mijns inziens niet tegen de K1100RS op. De K is op het sturen na mijns inziens de betere . De K is veel sterker vanuit lage toeren, in bebouwde kom rij je zo in zijn 4e terwijl de R op toeren wilt gehouden worden en hier liever in 2de rijdt. De K heeft een veel betere hand en windbescherming niettegenstaande de R een ruitje heeft dat in hoogte verstelbaar is, de K is beduidend zuiniger en minder storingsgevoelig, stuurt iets looieger maar hangt veel beter aan het gas. De K heeft mijns inziens ook minder vervelende trillingen maar wel in een toerental dat regelmatig wordt aangehouden (rond de 4000) terwijl mijn R pas boven de 4500 toeren lekker reed. Niettegenstaande ik de R niet te versmaden vind als alternatief ben ik toch meer een K1100rs enthousiast. Let op, ik ben een echte 2 cilinder (heb ook nog een oude R100RS) liefhebber maar als je de motor gebruikt voor woon en werk verkeer (zoals ik) denk ik dat je met een 4 cilinder beter bent.
Ik denk dat je gewoonweg een flinke rit moet maken met beide machines want een hoop BMW kenners zullen waarschijnlijk het tegenovergestelde beweren, maw de keuze zal niet makkelijk zijn als je alleen uitgaat van wat op dit forum zal worden beschreven.

succes Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'DiMa', geïmporteerd van het oude forum:

Bedank

Voor u reactie
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)