03-27-2012, 07:07 PM
Reactie van bezoeker 'antinipponbike', geïmporteerd van het oude forum:
Ken je les??? Niemand, ik ook niet, heeft beweerd, dat de boxer door BMW is uitgevonden. Niet door Douglas, maar door Karl Benz(verrek weer een Duitser). Waarom steeds weer nippon? Ik kom overal. Op de straten, op klassieker evenementen, je kunt het niet zo gek opnoemen en ik zie die oude Jappen bijna nooit in rijdende staat. Gewoon een dagje met een klassieker uit Japan rijden??? Je ziet zelfs oude Ducati's, Laverda's en redelijk veel oude Moto Guzzi's, maar Jappen bijna nooit. Ook de door jou vermelde 4-cilinders niet. Ze staan wel eens op beurzen, maar daar rijden ze niet. Er zullen hier en daar in schuurtjes nog wel 350/400/500/550 cb's staan, maar die ik zie, zien er veelal niet uit. Er zijn wel eens problemen met bakken, cardan's van BMW's, met name de paralevers, maar de oude beestjes uit de jaren 70 kunnen tonnen met de cardan voort. Onzin verhalen.
En die paralevers moeten gewoon om de 40.000 km worden onderhouden. Doe je dat, dan gaan die cardans ook bijna nooit kapot, maar helaas de huidige motorrijder doet dat vaak niet en dan gaat het fout. Dat is inderdaad een gebrek van die BMW's, maar het is niet onoverkomelijk. Die machines hebben ook genoeg voordelen. Oh, ja, kijk eens naar de verkoopcijfers van de jaren 70tig. Hoofdzakelijk alleen maar Jappen. Die verhouding Jappen/Eurobikes is nu veel anders, maar toen werden er bijna alleen maar jappen verkocht. Dus, eigenlijk moesten er veel meer Japanse klassiekers rijden en dat is duidelijk niet het geval. Het gaat mij niet om het gelijk, maar ik ben een realist. Ik hoef geen gelijk te hebben, maar heb ik wel gelijk, dan kom ik daar ook voor op.
Quote:Die boxer heeft bmw van Douglas gejat, tijd dat jullie ook wat leren blijkbaar en duur? antinippon? vraag het een all-round motormonteur en hij zal je voor gek verklaren om een bmw te kopen voor zoveel poen. Het is nu gewoon slechter maar bmw freaks zullen dat nooit erkennen. Bmw komt meer dan welk merk ook met storingen terug in garantie periodes enz enz. Spreek de ervaren monteurs en niet de bmw freaks. Koppelingen en bakken en cardans die het vroegtijdig begeven kan je niet maken voor een fiets in het topsegment.Harm,
Dus ik kan een heel stuk mee met Jos ook al lijkt hij soms ongefundeerd.
Over een bmw boek:
''It is over eighty years since the first BMW Boxer Twin, based on the British Douglas, hit the streets of Munich''
Waarom steeds weer nippon ? waarom meld jij steeds weer dat er geen jaren 70 jappen meer zijn ? kom je nooit op beurzen ? kom je nooit buiten ? kijk je nooit op verkoop sites ? er bestaan nog zat oude cb350-400-500-550 enz, ook onderweg! Maar merkblindheid laat jullie potentiële klanten zijn voor hans anders.
Ken je les??? Niemand, ik ook niet, heeft beweerd, dat de boxer door BMW is uitgevonden. Niet door Douglas, maar door Karl Benz(verrek weer een Duitser). Waarom steeds weer nippon? Ik kom overal. Op de straten, op klassieker evenementen, je kunt het niet zo gek opnoemen en ik zie die oude Jappen bijna nooit in rijdende staat. Gewoon een dagje met een klassieker uit Japan rijden??? Je ziet zelfs oude Ducati's, Laverda's en redelijk veel oude Moto Guzzi's, maar Jappen bijna nooit. Ook de door jou vermelde 4-cilinders niet. Ze staan wel eens op beurzen, maar daar rijden ze niet. Er zullen hier en daar in schuurtjes nog wel 350/400/500/550 cb's staan, maar die ik zie, zien er veelal niet uit. Er zijn wel eens problemen met bakken, cardan's van BMW's, met name de paralevers, maar de oude beestjes uit de jaren 70 kunnen tonnen met de cardan voort. Onzin verhalen.
En die paralevers moeten gewoon om de 40.000 km worden onderhouden. Doe je dat, dan gaan die cardans ook bijna nooit kapot, maar helaas de huidige motorrijder doet dat vaak niet en dan gaat het fout. Dat is inderdaad een gebrek van die BMW's, maar het is niet onoverkomelijk. Die machines hebben ook genoeg voordelen. Oh, ja, kijk eens naar de verkoopcijfers van de jaren 70tig. Hoofdzakelijk alleen maar Jappen. Die verhouding Jappen/Eurobikes is nu veel anders, maar toen werden er bijna alleen maar jappen verkocht. Dus, eigenlijk moesten er veel meer Japanse klassiekers rijden en dat is duidelijk niet het geval. Het gaat mij niet om het gelijk, maar ik ben een realist. Ik hoef geen gelijk te hebben, maar heb ik wel gelijk, dan kom ik daar ook voor op.