Volgens mij is dat weglaten maar tijdelijk geweest. In 1984 of 1985 is die groef met die circlip weer gebruikt.
Hierbij een plaatje van de uitgaande as van mijn motor, bouwjaar oktober 1985,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=23&fg=21
Volgens mij is circlip 2 het bedoelde ringetje.
@peter (gast)
Mijn emailadres is: jaap dot vervloet at telfort dot nl
spatie weghalen, dot = . en at = @
Reactie van bezoeker 'Rinus', geïmporteerd van het oude forum:
K75RT uit 1996 met 142.000 km.
Blok is nog nooit open geweest, m.u.v. kleppen stellen.
Behoudens normaal onderhoud/slijtage weinig problemen.
1 x schijven en balhoofdlager vernieuwd.
Voor mij heeft deze motor maar 1 probleem:
Een zeer slechte doorzakkende zijstandaard.
Deze is al wel 3 x vervangen maar het blijft een slecht ding.
Verder zou ik, als ze nog in producti waren, zo weer een nieuwe willen kopen.
groet, Rinus
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum:
Gelukkig heeft Kaspar gereageerd op al die negatieve figuren. Toevallig las ik vandaag een artikel in een oud motorblad, waarin uitvoerig stond beschreven, dat de cardan aandrijving van de Yamaha 3 cilinder volledig door Porsche is ontwikkeld, dus degene die dat naar voren bracht had wel gelijk. Er werd behoorlijk fanatiek op gereageerd(dat zou niet waar zijn), maar dat artikel laat duidelijk zien, dat Porsche die cardan heeft ontwikkeld en die cardan had nooit problemen. De motor in het begin wel, want daar zat een constructiefout in. Toen Yamaha de 3 cilinder lanceerde hadden ze voor het eerst een cardan/eindaandrijving op een motor. Porsche heeft ook wel ontwikkelingswerk voor BMW gedaan. Ook wel voor onze tweecilinders. Porsche heeft o.a ook de Leopard tank ontworpen.
Vr. gr.
rein.
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:
Bmw kan dan ook beter de cardan en meenemer en bak en frame en stoterstang pijpjes en middenbok door Porsche laten creëren, dat had ons veel ellende gescheeld. Yamaha weet goed waar ze wat vragen, bmw dus niet.
Blijft een vreemd verhaal ik kan niet geloven dat er bij Porsche meer technische kennis in huis is dan bij het grote Yamaha.
Quote:Bmw kan dan ook beter de cardan en meenemer en bak en frame en stoterstang pijpjes en middenbok door Porsche laten creëren, dat had ons veel ellende gescheeld. Yamaha weet goed waar ze wat vragen, bmw dus niet.
Blijft een vreemd verhaal ik kan niet geloven dat er bij Porsche meer technische kennis in huis is dan bij het grote Yamaha.
Ik ga hier verder niet meer op reageren. Jij wilt weer een discussie op gang brengen met je `grote Yamaha`. Het ga je goed. Doeiiiii. Een feit is dat Yamaha aanklopt bij het ´kleine Porsche´.
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Alle lul verhalen ten spijt !! Is het niet zo dat men anno 2012 teveel eist van machienes die in de 70 er jaren zijn gemaakt . Dat bakken in de hogere vermogens een kortere levensduur hebben dan in b.v. een R45 . Eenvoudig om de reden dat deze niet mee geevolueerd zijn naar dat vermogen . En dat de mens zelf ongemerkt ook wat driftiger is geworden in die 40 jaar , en dat het hedendaagse verkeer niet te vergelijken is met toen. Dus die kwaliteit is gewoon de kwaliteit uit de seventy's .Dat BMW imago is door ons zelf gecrieerd ,ook vandaag de dag staren we ons blind op het blauw witte embleem toonbeeld van perfectie. Ook al weten we donders goed dat niets op deze wereld perfect is . Ook wij niet !!! Is het niet wat triest om daar nu in 2012 over te zijken !! En die GROTE Yamaha is begonnen begin de sixty's met het stelen van het ADLER 2takt blok . Ik ben tevreden over mn R45 , omdat een zwaardere hier niet tot zn regt komt . 100 is hier voor eigen behoud hard zat. Natuurlijk heb ik ook motte sleutelen en bepaalde zaken vernieuwd , zoals keringen en een koppelingsplaat + drukplaat . Mag dat na ruim 30 jaar !!! Groetjes Cees.
Quote: Alle lul verhalen ten spijt !! Is het niet zo dat men anno 2012 teveel eist van machienes die in de 70 er jaren zijn gemaakt . Dat bakken in de hogere vermogens een kortere levensduur hebben dan in b.v. een R45 . Eenvoudig om de reden dat deze niet mee geevolueerd zijn naar dat vermogen . En dat de mens zelf ongemerkt ook wat driftiger is geworden in die 40 jaar , en dat het hedendaagse verkeer niet te vergelijken is met toen. Dus die kwaliteit is gewoon de kwaliteit uit de seventy's .Dat BMW imago is door ons zelf gecrieerd ,ook vandaag de dag staren we ons blind op het blauw witte embleem toonbeeld van perfectie. Ook al weten we donders goed dat niets op deze wereld perfect is . Ook wij niet !!! Is het niet wat triest om daar nu in 2012 over te zijken !! En die GROTE Yamaha is begonnen begin de sixty's met het stelen van het ADLER 2takt blok . Ik ben tevreden over mn R45 , omdat een zwaardere hier niet tot zn regt komt . 100 is hier voor eigen behoud hard zat. Natuurlijk heb ik ook motte sleutelen en bepaalde zaken vernieuwd , zoals keringen en een koppelingsplaat + drukplaat . Mag dat na ruim 30 jaar !!! Groetjes Cees.
Cees,
Een verstandige/lovenswaardige reactie. Zo is het ook. Ik heb tonnen met BMW's gereden, maar ook ongeveer 150.000 met Japanners. Ben altijd nog rijdend thuisgekomen. Ook wel gesleuteld aan de BMW's, maar ook wel aan de Japanners(Honda en Yamaha). Deze drie merken waren/zijn geen van allen perfect, maar ook niet slecht. Wel waren de vervangingsonderdelen van de Japanners veel duurder. Op alle machines heb ik met plezier gereden en ik heb mij nog nooit kapot gestaard op dat BMW embleem, want dat merk is niks beter, dan andere merken, maar ik rij er nu wel al vanaf 1978 met plezier op.
Zelfs de Yamaha XJ900 is voorzien van een door Porsche ontwikkelde cardan/eindaandrijving.
Dat wist ik niet. Ik dacht alleen de Yamha XS750. Kijk maar op de volgende site:
http://mortonsdev.forlinux.co.uk/article...maha-xj900.
Daar staat duidelijk:
Well it did, and very well, despite the additional weight of the Porsche-designed shaft and bevel gears in the rear wheel hub.
Ook het blok van de Harley Davidson V-rod is compleet door Porsche ontwikkeld.
Die Duitsers zijn zo dom nog niet.
Vr.gr.
Rein.
Op een ander, niet merkgebonden forum, kom je wel verhalen tegen over het opknappen van oudere motoren. Wat daaraan allemaal versleuteld moet worden om ze weer origineel of verkafferd/vercaferacert op de weg te krijgen staat in het niet bij wat je aan oude BMW's moet versleuelen om ze rijdbaar te houden/krijgen.
@josje: ga eens kijken op MF bij Brikken en Klassiekers en anders bij Techniek, vragen en antwoorden. Je wordt doodgegooid met problemen bij andere merken dan BMW, terwijl er toch een heleboel BMW's in de loop van de jaren verkocht zijn.
Ik heb ook Japans gereden, tot groot plezier en met weinig kosten, Honda CX500 en Kawasaki GT550. Ik heb nu in 5 jaar tijd bijna 60.000 km gereden op een BMW R65 en behoudens wat problemen met elektrische kontakten in schakelaars die ik zelf eenvoudig kon oplossen nooit 1 cent aan reparaties hoeven uit te uitgeven.
|