03-24-2012, 08:54 PM
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum:
Gelukkig heeft Kaspar gereageerd op al die negatieve figuren. Toevallig las ik vandaag een artikel in een oud motorblad, waarin uitvoerig stond beschreven, dat de cardan aandrijving van de Yamaha 3 cilinder volledig door Porsche is ontwikkeld, dus degene die dat naar voren bracht had wel gelijk. Er werd behoorlijk fanatiek op gereageerd(dat zou niet waar zijn), maar dat artikel laat duidelijk zien, dat Porsche die cardan heeft ontwikkeld en die cardan had nooit problemen. De motor in het begin wel, want daar zat een constructiefout in. Toen Yamaha de 3 cilinder lanceerde hadden ze voor het eerst een cardan/eindaandrijving op een motor. Porsche heeft ook wel ontwikkelingswerk voor BMW gedaan. Ook wel voor onze tweecilinders. Porsche heeft o.a ook de Leopard tank ontworpen.
Vr. gr.
rein.
Gelukkig heeft Kaspar gereageerd op al die negatieve figuren. Toevallig las ik vandaag een artikel in een oud motorblad, waarin uitvoerig stond beschreven, dat de cardan aandrijving van de Yamaha 3 cilinder volledig door Porsche is ontwikkeld, dus degene die dat naar voren bracht had wel gelijk. Er werd behoorlijk fanatiek op gereageerd(dat zou niet waar zijn), maar dat artikel laat duidelijk zien, dat Porsche die cardan heeft ontwikkeld en die cardan had nooit problemen. De motor in het begin wel, want daar zat een constructiefout in. Toen Yamaha de 3 cilinder lanceerde hadden ze voor het eerst een cardan/eindaandrijving op een motor. Porsche heeft ook wel ontwikkelingswerk voor BMW gedaan. Ook wel voor onze tweecilinders. Porsche heeft o.a ook de Leopard tank ontworpen.
Vr. gr.
rein.