03-05-2012, 09:51 PM
Reactie van bezoeker 'Willy', geïmporteerd van het oude forum:
Ze gaan zelden stuk? Komt dat door de Duitsers. De cardanassen van de BMW's gaan ook zelden stuk, m.u.v. de paralevers, echter die hebben om de 60.000 onderhoud nodig en dat wordt vaak niet gedaan. De niet paralevers hebben cardans, die nagenoeg een leven meegaan. Het is gewoon keihard de waarheid, dat Porsche de cardan voor Yamaha heeft ontwikkeld, maar daar zijn de heren weer niet van op de hoogte of zij willen het niet weten. Die Japanse snothokken(wat een domme uitdrukking) rijden bijna nooit tonnen op de tellers, want dan liggen ze al in de hoogovens. Dat schreef iemand hier in dit forum. Hij of zij had nog gelijk ook. Waar maken jullie toch druk over. Ga lekker rijden op die snothokken van jullie. En ga pas oordelen als je ook terzake deskundig bent. Suzanne vraagt heeft terecht, dat jullie maar moeten komen met die innovaties van de Jappen, want die zijn er nagenoeg niet. Jullie kunnen voor alle 4 Japanse merken nog niet een dergelijk rijtje maken als het rijtje van Suzanne en dat ging alleen over BMW. Wees BMW dankbaar dat jullie elke dag op je CBR of R1 met voorvork kunnen rijden, want dat is ook een vinding van BMW.
Quote:Truusje, zoals ik al melde zijn lijstjes altijd discutabel en ''de eerste'' zijn ook.De Jappen zijn helemaal geen uitvinders. Trouwens misschien wist je het niet, want dat zie ik steeds bij jullie, maar de yamaha cardanas + eindaandrijving is ontwikkeld door Porsche.
Daarnaast zie ik bmw niet als grote uitvinders door jou lijst in zoveel jaar, dus waarom zou ik daar tegenin gaan met feiten over honda ?
Heeft bmw een 6 cilinder lijn motorfiets ?....kleppen(tegendruk regel) in uitlaat sijsteem heeft yamaha al vanaf 1988....als een jap wat invoerd werkt het gelijk goed, daar kan bmw een voorbeeld aan nemen.
Een japans cardan gaat zelden stuk, ook na 2 ton niet, daar bmw een puntje aanzuigen. Ook spilnes van cardanassen verdwijnen bij bmw, bij een jap hoor je dat nooit, ook niet als hij ver over de ton zit.
Dus zei uit over de onjuist toebedeelde kwaliteit van die duitse snothokken aub.
Ze gaan zelden stuk? Komt dat door de Duitsers. De cardanassen van de BMW's gaan ook zelden stuk, m.u.v. de paralevers, echter die hebben om de 60.000 onderhoud nodig en dat wordt vaak niet gedaan. De niet paralevers hebben cardans, die nagenoeg een leven meegaan. Het is gewoon keihard de waarheid, dat Porsche de cardan voor Yamaha heeft ontwikkeld, maar daar zijn de heren weer niet van op de hoogte of zij willen het niet weten. Die Japanse snothokken(wat een domme uitdrukking) rijden bijna nooit tonnen op de tellers, want dan liggen ze al in de hoogovens. Dat schreef iemand hier in dit forum. Hij of zij had nog gelijk ook. Waar maken jullie toch druk over. Ga lekker rijden op die snothokken van jullie. En ga pas oordelen als je ook terzake deskundig bent. Suzanne vraagt heeft terecht, dat jullie maar moeten komen met die innovaties van de Jappen, want die zijn er nagenoeg niet. Jullie kunnen voor alle 4 Japanse merken nog niet een dergelijk rijtje maken als het rijtje van Suzanne en dat ging alleen over BMW. Wees BMW dankbaar dat jullie elke dag op je CBR of R1 met voorvork kunnen rijden, want dat is ook een vinding van BMW.