03-05-2012, 06:55 PM
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
W.</blockquote>Willy,
Heb jij wel eens op een BMW gereden. Die versnellingsbak zit mij absoluut niet dwars. Wat is dat toch met die versnellingsbak. Die bak wordt trouwens helemaal niet door BMW gemaakt. Die wordt door Getrag gemaakt. Al vanaf 1978. Getrag bakken zitten onder Porsches, Mercedessen en BMW auto's. Dus praat in godsnaam over zaken waar jullie verstand van hebben. Jappen klakken over het algemeen ook behoorlijk in de lagere versnellingen. Ik rij al jaren op BMW's en kan zonder klakken schakelen. Als jij niet op een BMW rijdt, dan is het jouw probleem toch niet.
Quote:<blockquote>BMW innovatiesMisschien hadden ze beter tijd kunnen steken in een goede versnellingsbak, waarop je niet ''hoeft te leren schakelen''
1934: Eerste hydraulisch gedempte telescoopvork (R 12 en R 17)
1960: Eerste hydraulisch gedempte stuurdemper (R 50 S en R 69 S)
1976: Eerste stroomlijnkuip af fabriek op een productiemotorfiets (R 100 RS)
1983: Eerste brandstofinjectie systeem op een productiemotorfiets (K 100)
1983: Eerste ongeregelde katalysator op een motorfiets (K 100)
1987: Eerste systeem om cardanreactie tegen te gaan (paralever op de R 80 GS)
1987: Eerste toepassing van kruisspaken, waardoor tubelessbanden mogelijk zijn (R 80 GS)
1988: Eerste antiblokkeersysteem op een productiemotorfiets (K 100 Serie)
1991: Eerste elektrisch vertelbare toerruit (K 75 Serie en K 1100 Serie)
1991: Eerste toepassing van een geregelde driewegkatalysator op een motorfiets (K 1100 Serie)
1993: Eerste succesvolle systeem om voorvering en sturen te scheiden (telelever op de R 1100 RS)
1993: Eerste toepassing van een ergonomiepakket (verstelbare stuurhelften, zadel, ruit, rem- en koppelingshendels op de R 1100 RS)
1993: Eerste toepassing van handvatverwarming (R 1100 RS)
2003: Eerste rembekrachtiging op een motorfiets (EVO remsysteem op de R 1150 Serie))
2005: Eerste toepassing van holle nokkenassen op een motorfiets (K 1200 S)
2005: Eerste toepassing van altijd bereikbare ventielen in de velgspaken (K 1200 S)
2004: Duolever voorvork (K 1200 S)
2005: Opklapbaar rempedaal (voor "staand" gebruik in het terrein) (G 450 X)
2008: Eerste toepassing van een quickshifter op een productiemotorfiets (HP2 Sport)
2009: Eerste toepassing van interferentiekleppen in het uitlaatsysteem (S 1000 RR)
2011: Eerste actieve verlichting op een motorfiets (BMW Adaptieve Xenonverlichting) (K 1600 Serie)
2012: Automatisch geactiveerde handrem bij uitklappen van de jiffy (C 600 Sport en C 650 GT)
2012: Eerste variabele (Flex Case) opbergruimte onder het duozadel (C 600 Sport)
Kom maar op met je Honda innovaties???? Zij durven tenminste.
W.</blockquote>Willy,
Heb jij wel eens op een BMW gereden. Die versnellingsbak zit mij absoluut niet dwars. Wat is dat toch met die versnellingsbak. Die bak wordt trouwens helemaal niet door BMW gemaakt. Die wordt door Getrag gemaakt. Al vanaf 1978. Getrag bakken zitten onder Porsches, Mercedessen en BMW auto's. Dus praat in godsnaam over zaken waar jullie verstand van hebben. Jappen klakken over het algemeen ook behoorlijk in de lagere versnellingen. Ik rij al jaren op BMW's en kan zonder klakken schakelen. Als jij niet op een BMW rijdt, dan is het jouw probleem toch niet.