Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.

Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.

Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!

Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!

Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.

Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.

Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.

Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!

Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!

Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.

Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Klopt de C1200 en de C1 zijn niet om aan te zien, maar je hebt het over lelijke gedrochten, wat denk je dan van alle Japanse choppers van alle 4 merken, Gold Wings, namaak Harleys van alle 4 merken. Gold Wingachtige gedrochten van Yamaha, Suzuki en Kawasaki, weet ik veel welke naam die prut heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie sleutelen volgens mij minder, omdat jullie veel minder afstanden op jullie machines afleggen. Als het mooi weer wordt komen al die Japanse scheurneuzen weer naar buiten en verzieken op dijkwegen de sfeer. Terecht dat mensen klagen. Ik wil niet alles over een kam scheren, maar het zijn toch vaak de laagvliegers met namen als Yahama, Kasawaki, Sukisu en Hondea. Waarom rijden ze zo snel? Omdat die dingen in de toeren gejaagd moeten worden? Of moeten ze zich op deze manier manifesteren en hun mannelijkheid tonen.
Doordat ze zo hard jagen, zijn die dingen ook veel vaker versleten, want als je een Japanse motor van 30 jaar oud ziet, wat bijna nooit gebeurd, dan staan daar vaak maar weinig kilometers op te teller. De rest zie je niet meer. Ik heb een BMW 1 cilinder, gedeeltelijk in Italie gemaakt. 80.000 km zonder problemen. Die machine kan ook lekker onderin de toeren rijden. In vind als vrouw de Europese motoren ook veel mooier om te zien. Daar zit veel meer styling in.
Reply
Quote:<blockquote>Ik stop met reakties. Het ga jullie allemaal goed(ook de "blinde" Japanners).
Het is jammer dat dit forum behoorlijk verziekt is. Ik blijf mooi genieten op mijn europese motorfiets en hoop deze zomer NIET scheldende/vloekende/gefrustreerde motorrijders op Japanse motoren te spreken, want die zijn er genoeg. Als je hier doorgaat met reageren, zal het de komende weken nog niet stoppen. Vind ik jammer van de energie. Kan ik beter lekker sleutelen aan mijn Eurobikes. Ach, ja, koren op de molen van die gasten, want die sleutelen nooit. Als je aan een Jap moet sleutelen is dat vaak ook een drama. Dan kopen ze gewoon een nieuwe.
Ze hebben niet door, dat dat vaak veel duurder is. Een hele machine vervangen is duurder dan een cardanlager/koppeling, enz te vervangen. Ach en dat gebeurt mij 1 x in de 200.000 km en daar kom je wel overheen. De prijzen van onderdelen zijn ook nog betaalbaar in vergelijking met de Jappen. Het is maar net, hoe je het ziet. Ik heb 35 jaar op Euro fietsen gereden en dat heeft mij veel levensvreugde gegeven. Wat wil je nog meer.

Een vriendelijke groet aan de lezers van dit forum
Spijtig !!! Dit is een vorm van toegeving van de kolder die ge op dit forum verkondigd hebt</blockquote>Toegeving? Nee hoor, goed lezen: hij keert een nest trollen de rug toe, met uitzondering van alle andere motorrijders op Japanse motorfietsen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Quote:<blockquote>Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.

Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.

Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!

Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!

Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.

Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Klopt de C1200 en de C1 zijn niet om aan te zien, maar je hebt het over lelijke gedrochten, wat denk je dan van alle Japanse choppers van alle 4 merken, Gold Wings, namaak Harleys van alle 4 merken. Gold Wingachtige gedrochten van Yamaha, Suzuki en Kawasaki, weet ik veel welke naam die prut heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie sleutelen volgens mij minder, omdat jullie veel minder afstanden op jullie machines afleggen. Als het mooi weer wordt komen al die Japanse scheurneuzen weer naar buiten en verzieken op dijkwegen de sfeer. Terecht dat mensen klagen. Ik wil niet alles over een kam scheren, maar het zijn toch vaak de laagvliegers met namen als Yahama, Kasawaki, Sukisu en Hondea. Waarom rijden ze zo snel? Omdat die dingen in de toeren gejaagd moeten worden? Of moeten ze zich op deze manier manifesteren en hun mannelijkheid tonen.
Doordat ze zo hard jagen, zijn die dingen ook veel vaker versleten, want als je een Japanse motor van 30 jaar oud ziet, wat bijna nooit gebeurd, dan staan daar vaak maar weinig kilometers op te teller. De rest zie je niet meer. Ik heb een BMW 1 cilinder, gedeeltelijk in Italie gemaakt. 80.000 km zonder problemen. Die machine kan ook lekker onderin de toeren rijden. In vind als vrouw de Europese motoren ook veel mooier om te zien. Daar zit veel meer styling in.
</blockquote>Elk merk heeft zijn marketing-missers, BMW met zijn afzichtelijke C1 en de shopper die ook nog mocht figureren in een James Bond film!
Hoe meer je aan de weg timmert hoe meer er fout gaat. Als je hier turbo zegt hoor je in Japan auw! De Yamaha GTS 1000 was een schitterende innovatief ontworpen machine, maar verkocht slecht.Te vernieuwend, motorrijders zijn best traditioneel. Ik zag er een tijdje geleden overigens nog een in de buurt van Mijdrecht (rijdend en in mint condition-geweldig!)

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.

Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.

Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!

Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!

Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.

Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Klopt de C1200 en de C1 zijn niet om aan te zien, maar je hebt het over lelijke gedrochten, wat denk je dan van alle Japanse choppers van alle 4 merken, Gold Wings, namaak Harleys van alle 4 merken. Gold Wingachtige gedrochten van Yamaha, Suzuki en Kawasaki, weet ik veel welke naam die prut heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie sleutelen volgens mij minder, omdat jullie veel minder afstanden op jullie machines afleggen. Als het mooi weer wordt komen al die Japanse scheurneuzen weer naar buiten en verzieken op dijkwegen de sfeer. Terecht dat mensen klagen. Ik wil niet alles over een kam scheren, maar het zijn toch vaak de laagvliegers met namen als Yahama, Kasawaki, Sukisu en Hondea. Waarom rijden ze zo snel? Omdat die dingen in de toeren gejaagd moeten worden? Of moeten ze zich op deze manier manifesteren en hun mannelijkheid tonen.
Doordat ze zo hard jagen, zijn die dingen ook veel vaker versleten, want als je een Japanse motor van 30 jaar oud ziet, wat bijna nooit gebeurd, dan staan daar vaak maar weinig kilometers op te teller. De rest zie je niet meer. Ik heb een BMW 1 cilinder, gedeeltelijk in Italie gemaakt. 80.000 km zonder problemen. Die machine kan ook lekker onderin de toeren rijden. In vind als vrouw de Europese motoren ook veel mooier om te zien. Daar zit veel meer styling in.
</blockquote>Jou F hikt onder de 2500-3000 rpm weet ik, ook op gereden namelijk.

Goldwing is heel wat fraaier dan de huidige goldwing van bmw...en de choppers uit japan ZIJN echt fraaier dan de c1200 van de duitse prutsers.

En met een cbr KAN je ook lekker hard rijden die remmen namelijk goed. Iets dat bmw pas veel later geleerd heeft met een van yamaha gekopieerde 1000 racer.
Hard rijden is gewoon heerlijk, jammer dat je dan vaak achter een bmw eindigt die de boel weer ophouden door zich aan ''regeltjes'' te houden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.

Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.

Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!

Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!

Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.

Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Klopt de C1200 en de C1 zijn niet om aan te zien, maar je hebt het over lelijke gedrochten, wat denk je dan van alle Japanse choppers van alle 4 merken, Gold Wings, namaak Harleys van alle 4 merken. Gold Wingachtige gedrochten van Yamaha, Suzuki en Kawasaki, weet ik veel welke naam die prut heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie sleutelen volgens mij minder, omdat jullie veel minder afstanden op jullie machines afleggen. Als het mooi weer wordt komen al die Japanse scheurneuzen weer naar buiten en verzieken op dijkwegen de sfeer. Terecht dat mensen klagen. Ik wil niet alles over een kam scheren, maar het zijn toch vaak de laagvliegers met namen als Yahama, Kasawaki, Sukisu en Hondea. Waarom rijden ze zo snel? Omdat die dingen in de toeren gejaagd moeten worden? Of moeten ze zich op deze manier manifesteren en hun mannelijkheid tonen.
Doordat ze zo hard jagen, zijn die dingen ook veel vaker versleten, want als je een Japanse motor van 30 jaar oud ziet, wat bijna nooit gebeurd, dan staan daar vaak maar weinig kilometers op te teller. De rest zie je niet meer. Ik heb een BMW 1 cilinder, gedeeltelijk in Italie gemaakt. 80.000 km zonder problemen. Die machine kan ook lekker onderin de toeren rijden. In vind als vrouw de Europese motoren ook veel mooier om te zien. Daar zit veel meer styling in.
</blockquote>Jou F hikt onder de 2500-3000 rpm weet ik, ook op gereden namelijk.

Goldwing is heel wat fraaier dan de huidige goldwing van bmw...en de choppers uit japan ZIJN echt fraaier dan de c1200 van de duitse prutsers.

En met een cbr KAN je ook lekker hard rijden die remmen namelijk goed. Iets dat bmw pas veel later geleerd heeft met een van yamaha gekopieerde 1000 racer.
Hard rijden is gewoon heerlijk, jammer dat je dan vaak achter een bmw eindigt die de boel weer ophouden door zich aan ''regeltjes'' te houden.</blockquote>Jos,

Jij bent een echte kerel. Dat denk je. Hard rijden kan iedereen, maar in de bergen en op bochtige wegen wordt menig superbike los gereden door een R1200GS en smaken verschillen. Choppers uit Japan zijn afschuwelijk, de C1200 ook, maar die choppers uit Japan spannen helemaal de kroon. Dat is mijn mening. Dus ik heb een andere mening dan Josje. Begrijp je Josje dat er ook andere mensen in de wereld zijn. Jij komt autistisch over. Een CBR, wat foeilelijke motoren zijn dat. Ja Jos, sommige mensen kijken er anders tegenaan. Dat kan gebeuren in het leven. BMW hoeft trouwens niets te leren van die Jappen. Het is eerder andersom. De Jappen tonen veel eerder kopieer gedrag.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Helemaal mis, je zit fout. Suusje/antinippon suusje

Sommige dingen ZIJN mooi, net als bijvoorbeeld een R25 van bmw.

Dat jou smaak afwijkt kan ik niet helpen.

Dat van die gs in bergachtig gebied heb ik vaker gehoord, echter is de werkelijkheid andersom.
Een cbr fireblade is een fraaie fiets. Dat jou smaak niet spoort kan ik niet helpen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

BMW innovaties


1934: Eerste hydraulisch gedempte telescoopvork (R 12 en R 17)

1960: Eerste hydraulisch gedempte stuurdemper (R 50 S en R 69 S)

1976: Eerste stroomlijnkuip af fabriek op een productiemotorfiets (R 100 RS)

1983: Eerste brandstofinjectie systeem op een productiemotorfiets (K 100)

1983: Eerste ongeregelde katalysator op een motorfiets (K 100)

1987: Eerste systeem om cardanreactie tegen te gaan (paralever op de R 80 GS)

1987: Eerste toepassing van kruisspaken, waardoor tubelessbanden mogelijk zijn (R 80 GS)

1988: Eerste antiblokkeersysteem op een productiemotorfiets (K 100 Serie)

1991: Eerste elektrisch vertelbare toerruit (K 75 Serie en K 1100 Serie)

1991: Eerste toepassing van een geregelde driewegkatalysator op een motorfiets (K 1100 Serie)

1993: Eerste succesvolle systeem om voorvering en sturen te scheiden (telelever op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van een ergonomiepakket (verstelbare stuurhelften, zadel, ruit, rem- en koppelingshendels op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van handvatverwarming (R 1100 RS)

2003: Eerste rembekrachtiging op een motorfiets (EVO remsysteem op de R 1150 Serie))

2005: Eerste toepassing van holle nokkenassen op een motorfiets (K 1200 S)

2005: Eerste toepassing van altijd bereikbare ventielen in de velgspaken (K 1200 S)

2004: Duolever voorvork (K 1200 S)

2005: Opklapbaar rempedaal (voor "staand" gebruik in het terrein) (G 450 X)

2008: Eerste toepassing van een quickshifter op een productiemotorfiets (HP2 Sport)

2009: Eerste toepassing van interferentiekleppen in het uitlaatsysteem (S 1000 RR)

2011: Eerste actieve verlichting op een motorfiets (BMW Adaptieve Xenonverlichting) (K 1600 Serie)

2012: Automatisch geactiveerde handrem bij uitklappen van de jiffy (C 600 Sport en C 650 GT)

2012: Eerste variabele (Flex Case) opbergruimte onder het duozadel (C 600 Sport)


Kom maar op met je Honda innovaties???? Zij durven tenminste.

Reply
Reactie van bezoeker 'suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Helemaal mis, je zit fout. Suusje/antinippon suusje

Sommige dingen ZIJN mooi, net als bijvoorbeeld een R25 van bmw.

Dat jou smaak afwijkt kan ik niet helpen.

Dat van die gs in bergachtig gebied heb ik vaker gehoord, echter is de werkelijkheid andersom.
Een cbr fireblade is een fraaie fiets. Dat jou smaak niet spoort kan ik niet helpen.
Jos,

Een CBR is een fraaie fiets??? Vind jij, moet je zeggen.
Die 1200 GSen zijn waardeloze fietsen. Veel problemen? Dat vind jij, moet je zeggen.
Waarom worden die fietsen zoveel verkocht, omdat de onderdelen eraf vallen?? Dat vind jij, moet jij zeggen.
De werkelijkheid is andersom. Dat vind jij, moet je zeggen.
Dus als de mensheid het niet met je eens is, dan spoort hun smaak niet. Jouw smaak is het beste van alle mensen in de wereld.

Aparte, autistische kerel ben jij. Jij moet in Noord Korea gaan wonen. Misschien kun je daar wel de keizer van NK worden en dan verbied je de import van alles, wat jij niet leuk vindt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Suzanne,

wat een lange lijst, je vergeet er nog 1, de invoering van lelijkste fiets ooit de r1100gs, begin jaren 90...

Ik mis ook wat in de lijst, invoering van handelbare goed schakelende motorfiets ?
onee, die hebben ze nog steeds niet...hahaha, wat een ruk merk

Als je de motor branche goed volg weet je er ook zat te noemen van de andere merken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)