03-05-2012, 04:04 AM
Quote:<blockquote>Nou de bakken en koppelingen gaan echt eerder, of je rijd heel lang door met veel herrie.Klopt de C1200 en de C1 zijn niet om aan te zien, maar je hebt het over lelijke gedrochten, wat denk je dan van alle Japanse choppers van alle 4 merken, Gold Wings, namaak Harleys van alle 4 merken. Gold Wingachtige gedrochten van Yamaha, Suzuki en Kawasaki, weet ik veel welke naam die prut heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Jullie sleutelen volgens mij minder, omdat jullie veel minder afstanden op jullie machines afleggen. Als het mooi weer wordt komen al die Japanse scheurneuzen weer naar buiten en verzieken op dijkwegen de sfeer. Terecht dat mensen klagen. Ik wil niet alles over een kam scheren, maar het zijn toch vaak de laagvliegers met namen als Yahama, Kasawaki, Sukisu en Hondea. Waarom rijden ze zo snel? Omdat die dingen in de toeren gejaagd moeten worden? Of moeten ze zich op deze manier manifesteren en hun mannelijkheid tonen.
Dat wegliggings probleem is (st1300) wel degelijk door de Europese bladen in de wereld geholpen.
Over kopieeren gesproken, bmw probeert nu ook dikke sjoppers te maken c1200 heten die leleijke gedrogten, gelukkig nauwelijks verkocht, wat lelijk!
Klopt, we sleutelen weinig, met een jap rij je vele km met regulier onderhoud, zo hoort dat ook!
Bmw dacht ook een scooter te kunnen maken, echter een c1 is het lelijke, dure en slechte resultaat.
Bmw heeft net als opel een foutief kwaliteits beeld, dat door de jaren 50-60 komt.
Doordat ze zo hard jagen, zijn die dingen ook veel vaker versleten, want als je een Japanse motor van 30 jaar oud ziet, wat bijna nooit gebeurd, dan staan daar vaak maar weinig kilometers op te teller. De rest zie je niet meer. Ik heb een BMW 1 cilinder, gedeeltelijk in Italie gemaakt. 80.000 km zonder problemen. Die machine kan ook lekker onderin de toeren rijden. In vind als vrouw de Europese motoren ook veel mooier om te zien. Daar zit veel meer styling in.
</blockquote>Elk merk heeft zijn marketing-missers, BMW met zijn afzichtelijke C1 en de shopper die ook nog mocht figureren in een James Bond film!
Hoe meer je aan de weg timmert hoe meer er fout gaat. Als je hier turbo zegt hoor je in Japan auw! De Yamaha GTS 1000 was een schitterende innovatief ontworpen machine, maar verkocht slecht.Te vernieuwend, motorrijders zijn best traditioneel. Ik zag er een tijdje geleden overigens nog een in de buurt van Mijdrecht (rijdend en in mint condition-geweldig!)
Met vriendelijke groet,
PeterH