Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Pablo', geïmporteerd van het oude forum:

Pffft misschien moeten sommige mensen zich wat minder druk maken en wat meer rijden (ook in de winter..) De discussie welke motor "beter" is, Honda of BMW is een beetje zinloos, ik denk wel dat ze beiden bovenaan staan en per jaar of model zal het wel stuivertje wisselen zijn. Lekker belangrijk. Uiteindelijk heeft iedereen zijn voorkeuren, mag dat ? Toevallig rij ik graag op Boxer BMW's maar heb ook plezier gehad op oude Suzuki's en Honda's. Gaat het uiteindelijk niet om het plezier van Motor rijden ? Wel een opmerking die ik niet kan laten, het valt inderdaad wel op dat je in de winter en ook onder barre omstandigheden vooral BMW's ziet rijden maar zegt dat iets over de motor of over de rijder ?
Veel rijplezier allen (inclusief rijzende zon rijders)
Reply
Kan ik me helemaal in vinden Pablo.

Groet Fred
Reply
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Snap er niks van ik zie bijna nooit boxers (zoetermeer/denhaag) voor woon werk, en 's winters dus ook niet, wel veel jap, oa virago en deauville

ps. bmw kent idd veel storingen en mankementen, daar kunnen we best eerlijk over zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ben, nog geen uitleg gekregen over dat ik pisbakken staal tik, al was dat alu, graag spoedig aanleveren dat uitleg...

Misschien leuk idee om eens met wat jap freaks een bmw meting te bezoeken ?
Neemt u mij niet kwalijk. Een vergissing van mijn kant. Laat ik het dan maar pis bakken aluminium noemen. In de tijd dat de BMW R serie vanaf 1969 op de markt kwam, was het staal en het aluminium van de Japanners zeer slecht. De aluminium blokken werden voorzien van blanke lak of gewone lak, puur om te voorkomen, dat het blok binnen de korste keren er zwart en verweerd uitzag. Reed je in de winter, dus met zout, dan vrat het zout er door heen en na enkele jaren was een Jap niet meer om aan te zien. De blokken waren voorzien van kruiskopschroeven. Na enkele jaren kregen je die dingen er nauwelijks nog uit. Er zat toen veel aluminium schroot door die gietsels. Uiteraard is dat goedkoper. Ook de frames(dat is dus wel pisbakkenstaal) waren binnen de korste keren aan het roesten. Kijk maar eens naar een frame van een Suzuki waterbak, 3 cilinder tweetakt. Wat een troep en wat een slechte afwerking. De Euro fietsen(zonder lak op het blok) hadden daar veel minder last van en hadden veel betere frame's. Kijk maar eens naar de BMW en Guzzi's van die jaren. Nu hebben de Jappen dat wel verbeterd. Ook mbt de wegligging. Dit is mijn laatste bijdrage en ik wil hier geen energie meer instoppen. Ik blijf voorlopig europees rijden. Rij al vanaf 1976 Europees en heb nagenoeg in die honderdduizenden kilometers nooit dure pech gehad. Stond in al die tijd ongeveer 4 keer met pech aan de kant, maar kon het zelf door wat gesleutel weer in orde krijgen om uiteindelijk weer thuis te komen. Dus ik ben uiterst tevreden. Toen ik begon met motorrijden werden er procentueel veel meer Jappen verkocht. Iets van 90 % van de totale markt. Dat is nu wel veel anders. Nu zie je veel meer nieuwe Europese fietsen. Ik vond en vind Euro fietsen veel mooier om te zien en ze hebben ook meer karakter. Sommige motoren, met name uit Italie, zijn ware kunstwerken en dat heb ik nog nooit in een Jap gezien. Dat zijn vaak eenheidsworsten. Neemt u mij niet kwalijk, maar in Nederland mag je gewoon voor je mening uitkomen. Hier op dit forum niet, want dan worden de indringers(ja wat doen ze eigenlijk op dit forum) agressief. Hierboven staat ook weer SPOEDIG aanleveren. Het lijken wel dreigementen. Maar ja, daar prik ik wel door heen. Mensen het ga jullie goed en veel motorplezier ook voor de mensen op de KAHOYASU fietsen.
Reply
Reactie van bezoeker 'jaak', geïmporteerd van het oude forum:

Pfffffttt !!!!!!!!!
Heb je wat aan, aan mooi en karaktervol als je er overal mee langs de kant staat !!!Om nog maar te zwijgen over de liters reserve olie die je moet meenemen om zo een kreng als BMW naar een buitenlandse bestemming te loodsen. Al ooit gehoord van een Honda die oile ''zuipt'' als een BMW ? NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Jaak,

Je hebt blijkbaar al vele oude europeanen en zeker BMW motoren versleten zo te horen. Voor jouw ervaring met BMW doe ik mijn pet af, ik heb blijkbaar geluk want moest tot op heden tussen twee beurten geen olie toevoegen, maarja mijn éérste beemer en dan nog maar van 1992. Ik brgrijp heel goed na al de miserie die je met al die beemers gehad hebt je afgrijsen voor BMW zeer goed. Ik begrijp ook dat dit waarschijnlijk heel slecht voor jouw hart is deze forum, met jouw ervaring schat ik je begin de 70 dacht ik zo, ik hoop evenwel dat je nog enkele zorgeloze jaren met de motor kan rijden, en mischien dan eens met een moto van vrije keuze en geen bmw zoals je waarchijnlijk de helft van je leven hebt moeten rijden en die je de ervaring van roest en olieslurpende bmw's heeft bezorgd. Opgelet koop geen Yamaha TRX want hoewel van Japan ook een olieslurper. . Zo morgen mijn roestige en olieslurpende boxer buitenhalen en een toerke doen, ik zal een aanhanger olie meenemen je weet maar nooit, bedankt voor je tip. Wat zouden we doen zonder mensen met jouw ervaring.Vergeet je bloeddruk pilletjes niet vanavond want je zo druk maken is niet gezond.

Grts

Rudy
Reply
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Jaak

En nog dit ik rijd heel het jaar door en zie weinig zéér weinig motoren rond rijden, en zeker al geen moderne of het nu jappen of europeanen zijn. Maar niet getroost de echte motars komen binnen 2 maanden met hun blinkwerk wel weer de baan op.
Zolang de mijne het goed doet blijft hij dienst doen weer in weer uit, mijn volgende word een Guzzi denk ik, maar dat zal ook wel niet deugen.En die enkele roestplekjes daar maak ik mij niet druk om, benzine in de tank duur of niet en de baan op dat is wat telt, geen asr,ptt,gsm of wat dan ook en ook geen GPS, ik doe het nog met de kaart, gaat ook. Maarja ik ben dan ook maar een amateur, doch ene die veel plezier beleeft aan het moto rijden. Ik spreek niet over Honda of Kawa want nooit met gereden Yama wel maar was niet mijn type moto, daarom was hij niet slecht, maar wat weinig karakter en wat weinig poer in onderste toeren gebied, het was een Fazer.

Ciao
Reply
Reactie van bezoeker 'pierre', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo beste Rudy !!

Ik geef Jaak groot gelijk !!! Let wel : Hij had het over een HONDA en niet over een Yamaha TRX !!!!
Reply
Zoveel mensen, zoveel meningen en over smaak valt niet te twisten. De een gaat voor comfort, de volgende voor kwaliteit en de derde voor karakter.

Ik heb het "voorrecht" gehad om zowel Japans als Europees te hebben gereden. De meeste kilometers tot nu toe op één motor (80.000) was op een CX500 zonder maar 1 ogenblik ongewild langs de kant van de weg te staan. Nu al weer 60.000 km op een BMW R65 die net over de 100.000 km gegaan is. De enige probleempjes die ik heb gehad met de R65 waren wat gecorrodeerde kontakten in schakelaars.

Ik heb zowel met de CX500 als met de R65 veel leuke kilometers gemaakt alhoewel het net wat lagere toerental van de R65 mijn lichte voorkeur heeft.

Je hebt mensen die zo merkenblind zijn dat alleen hun eigen merk bestaansrecht heeft en al het andere verkafferd wordt. Ik denk dat hier ok een beetje het oudhollandse spreekwoord geldt: Wel de splinter zien in andermans oog en niet de boomstam in hun eigen oog.

Kijk eens naar sites van gebruikersgroepen van andere merken en dan kom je tot de (onthutsende) conclusie dat elk merk zo zijn eigen problemen kent.
Reply
Reactie van bezoeker 'antinipponbike', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Pfffffttt !!!!!!!!!
Heb je wat aan, aan mooi en karaktervol als je er overal mee langs de kant staat !!!Om nog maar te zwijgen over de liters reserve olie die je moet meenemen om zo een kreng als BMW naar een buitenlandse bestemming te loodsen. Al ooit gehoord van een Honda die oile ''zuipt'' als een BMW ? NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit verhaal moet je aan mijn maat vertellen. Die had een Honda CB 900F bol d'or.
Die Honda zoop bijna nog meer olie, als benzine. Met die motor kon je zelfs niet naar het buitenland, want dan moest je een tankauto met olie meenemen. Hij is later overgestapt op BMW en toen hield hij geld over. Het was niet alleen zijn Honda, maar dat type stond erom bekend. Ook de 6 cilinders van Honda zopen olie. Deze man kan beter naar de dokter gaan en een kalmerend drankje vragen(geen olie), want het is niet goed met zijn gezondheid. Hij spreekt namelijk wartaal. BMW's zijn normale olieverbruikers. Mijn maat noemde de Honda Bol d'or ook wel een kreng. Ach en als een BMW na 200.000 km olie begint te gebruiken, kun je hem voor een redelijk bedrag reviseren. Hoef je met een Bol'dor of een Honda 6 cilinder niet aan te komen. Dat is nagenoeg onbetaalbaar.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)