02-24-2012, 07:40 PM
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Ben, nog geen uitleg gekregen over dat ik pisbakken staal tik, al was dat alu, graag spoedig aanleveren dat uitleg...Neemt u mij niet kwalijk. Een vergissing van mijn kant. Laat ik het dan maar pis bakken aluminium noemen. In de tijd dat de BMW R serie vanaf 1969 op de markt kwam, was het staal en het aluminium van de Japanners zeer slecht. De aluminium blokken werden voorzien van blanke lak of gewone lak, puur om te voorkomen, dat het blok binnen de korste keren er zwart en verweerd uitzag. Reed je in de winter, dus met zout, dan vrat het zout er door heen en na enkele jaren was een Jap niet meer om aan te zien. De blokken waren voorzien van kruiskopschroeven. Na enkele jaren kregen je die dingen er nauwelijks nog uit. Er zat toen veel aluminium schroot door die gietsels. Uiteraard is dat goedkoper. Ook de frames(dat is dus wel pisbakkenstaal) waren binnen de korste keren aan het roesten. Kijk maar eens naar een frame van een Suzuki waterbak, 3 cilinder tweetakt. Wat een troep en wat een slechte afwerking. De Euro fietsen(zonder lak op het blok) hadden daar veel minder last van en hadden veel betere frame's. Kijk maar eens naar de BMW en Guzzi's van die jaren. Nu hebben de Jappen dat wel verbeterd. Ook mbt de wegligging. Dit is mijn laatste bijdrage en ik wil hier geen energie meer instoppen. Ik blijf voorlopig europees rijden. Rij al vanaf 1976 Europees en heb nagenoeg in die honderdduizenden kilometers nooit dure pech gehad. Stond in al die tijd ongeveer 4 keer met pech aan de kant, maar kon het zelf door wat gesleutel weer in orde krijgen om uiteindelijk weer thuis te komen. Dus ik ben uiterst tevreden. Toen ik begon met motorrijden werden er procentueel veel meer Jappen verkocht. Iets van 90 % van de totale markt. Dat is nu wel veel anders. Nu zie je veel meer nieuwe Europese fietsen. Ik vond en vind Euro fietsen veel mooier om te zien en ze hebben ook meer karakter. Sommige motoren, met name uit Italie, zijn ware kunstwerken en dat heb ik nog nooit in een Jap gezien. Dat zijn vaak eenheidsworsten. Neemt u mij niet kwalijk, maar in Nederland mag je gewoon voor je mening uitkomen. Hier op dit forum niet, want dan worden de indringers(ja wat doen ze eigenlijk op dit forum) agressief. Hierboven staat ook weer SPOEDIG aanleveren. Het lijken wel dreigementen. Maar ja, daar prik ik wel door heen. Mensen het ga jullie goed en veel motorplezier ook voor de mensen op de KAHOYASU fietsen.
Misschien leuk idee om eens met wat jap freaks een bmw meting te bezoeken ?