02-23-2012, 10:54 AM
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:
Vorig jaar de herfstrit van de hartrijders gedaan, meer dan 3000 deelnemers.
Ik heb er één 30 jaar oude jap gezien, een Goldwing zonder kuip met nauwelijks 100000km en in showroom staat, de motor komt maar enkele keren buiten.
Mijn RT van 1992 was één van de jongere 2 klepsboxers en er reden er genoeg van mee. Waar waren dan al die oude jappen? Heel juist er gaat weleens wat mis met onze boxers maar ze zijn eenvoudig en redelijk goedkoop te herstellen, geen overbodige elektronika, de ziekte van de huidige motoren en auto's, bruikbare kracht, wat ben je met 180 pk en 300 km per uur als je nooit op een afgesloten terrein kan rijden, op de openbare weg wil ik dat wel eens zien ,zeker met de huidige kontrole's zowel in Nl als in BE. Ik rijd veel mee met vrienden en collega's allen met jonger spul en heb geen problemen om bij te blijven, mijn oude buffel is soms wenbaarder dan vele nieuwere tourbuffels. Ik denk dat goed en regelmatig onderhoud en eventueel prefentieve vervanging van sommige onderdelen onze trouwe boxers nog lang op de weg zullen houden. Als wij in groep rijden en we houden ergens halt sta ik steeds perpleks van het feit dat die oude boxer blijkbaar meer aan trekkingskracht heeft dan de jongere motoren in onze groep, meestal brengt hij een glimlach op het gezicht van omstaanders.Soms denk ik wel eens om een jongere machine te kopen, maar waarom al die pk's en dan géén enkele heeft de charme van mijn oude boxer dus hij blijft en doet zijn werk winter en zomer.
Hier enkele boxers in actie
http://youtu.be/9eWXXGh3rDo
grtz Rudy
Vorig jaar de herfstrit van de hartrijders gedaan, meer dan 3000 deelnemers.
Ik heb er één 30 jaar oude jap gezien, een Goldwing zonder kuip met nauwelijks 100000km en in showroom staat, de motor komt maar enkele keren buiten.
Mijn RT van 1992 was één van de jongere 2 klepsboxers en er reden er genoeg van mee. Waar waren dan al die oude jappen? Heel juist er gaat weleens wat mis met onze boxers maar ze zijn eenvoudig en redelijk goedkoop te herstellen, geen overbodige elektronika, de ziekte van de huidige motoren en auto's, bruikbare kracht, wat ben je met 180 pk en 300 km per uur als je nooit op een afgesloten terrein kan rijden, op de openbare weg wil ik dat wel eens zien ,zeker met de huidige kontrole's zowel in Nl als in BE. Ik rijd veel mee met vrienden en collega's allen met jonger spul en heb geen problemen om bij te blijven, mijn oude buffel is soms wenbaarder dan vele nieuwere tourbuffels. Ik denk dat goed en regelmatig onderhoud en eventueel prefentieve vervanging van sommige onderdelen onze trouwe boxers nog lang op de weg zullen houden. Als wij in groep rijden en we houden ergens halt sta ik steeds perpleks van het feit dat die oude boxer blijkbaar meer aan trekkingskracht heeft dan de jongere motoren in onze groep, meestal brengt hij een glimlach op het gezicht van omstaanders.Soms denk ik wel eens om een jongere machine te kopen, maar waarom al die pk's en dan géén enkele heeft de charme van mijn oude boxer dus hij blijft en doet zijn werk winter en zomer.
Hier enkele boxers in actie
http://youtu.be/9eWXXGh3rDo
grtz Rudy