02-22-2012, 02:17 PM
Reactie van bezoeker 'Fedor', geïmporteerd van het oude forum:
Van mij dan ook maar even een reactie waarom ik BMW ben gaan rijden.
In 2004 ben ik mijn motor rijbewijs gaan halen omdat ik knetter gek werd van de file's in ons kikkerlandje.
De 32 kilometer die ik naar mijn werk reed was in 2000 nog te doen in 30 minuten. Sinds 2004 was dat al 1 tot 1,5 uur.
Gekken huis dus.
Ik ben begonnen op een Suzuki gs500e challange (met kuip dus).
Omdat ik in de winter door rijd kreeg ik temaken mat veel roest.
Ik ben toen opzoek gegaan naar een motor die mij meer past.
Samen met mijn dealer in Laren (gld) kwamen we uit op een BMW.
Dit vanwege zijn roestbestendigheid, mijn wens van doorrijden en (de modellen waar ik dan voor ga) zijn cardan aandrijving.
Mede door het laatste item zijn de beurt intervallen lang waardoor veel kilometers maken geen probleem is.
De motoren die ik na die tijd gereden heb zijn; r100rt 1986, k1100LT 1992, R1100RT 1996. met deze laatste motor heb ik inmiddels al 55000 kilometer gedraaid. Enige wat ik met deze motor wel tegen kom is de versnellingsbak, t was een experiment van BMW en dat is goed te merken. De bakken van 1997 zijn beter. En de abs, deze heeft geen optimale aansluiting waardoor hij bij starten met koud weer in storing staat (modificatie op youtube).
Mijn advies; mocht je probleemloos willen rijden en ben je niet vies van windbescherming, neem de K serie, bijvoorbeeld de K1100LT, K1200GT, K1200RS
[img]/import/photos/p43558s.jpg[/img]
Van mij dan ook maar even een reactie waarom ik BMW ben gaan rijden.
In 2004 ben ik mijn motor rijbewijs gaan halen omdat ik knetter gek werd van de file's in ons kikkerlandje.
De 32 kilometer die ik naar mijn werk reed was in 2000 nog te doen in 30 minuten. Sinds 2004 was dat al 1 tot 1,5 uur.
Gekken huis dus.
Ik ben begonnen op een Suzuki gs500e challange (met kuip dus).
Omdat ik in de winter door rijd kreeg ik temaken mat veel roest.
Ik ben toen opzoek gegaan naar een motor die mij meer past.
Samen met mijn dealer in Laren (gld) kwamen we uit op een BMW.
Dit vanwege zijn roestbestendigheid, mijn wens van doorrijden en (de modellen waar ik dan voor ga) zijn cardan aandrijving.
Mede door het laatste item zijn de beurt intervallen lang waardoor veel kilometers maken geen probleem is.
De motoren die ik na die tijd gereden heb zijn; r100rt 1986, k1100LT 1992, R1100RT 1996. met deze laatste motor heb ik inmiddels al 55000 kilometer gedraaid. Enige wat ik met deze motor wel tegen kom is de versnellingsbak, t was een experiment van BMW en dat is goed te merken. De bakken van 1997 zijn beter. En de abs, deze heeft geen optimale aansluiting waardoor hij bij starten met koud weer in storing staat (modificatie op youtube).
Mijn advies; mocht je probleemloos willen rijden en ben je niet vies van windbescherming, neem de K serie, bijvoorbeeld de K1100LT, K1200GT, K1200RS
[img]/import/photos/p43558s.jpg[/img]