12-06-2005, 10:31 PM
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
De 2-kleps BMW staat al jaren bekend als de ouwe lullenmotor. Niet voor niets wordt deze motor een Gummikuh genoemd. De oudere motorrijder vergt GEMIDDELD minder van het motorblok dan mensen die een snelle Jap kopen. Ook een GoldWing en een Pan European worden vaak bereden door de wat oudere motorrijder. Ook deze gaan dus erg lang mee. Niet alleen oudere, maar ook de rustigere motorrijder kiest voor dit type motorfiets. Dit versterkt weer het gevoel dat de BMW kwalitatief beter zou zijn.
Zelf heb ik sinds mijn 18e gereden een R75/6, een R50/2, een R80RT, een K1100LT, een GoldWing GL1500, een Moto Guzzi Mille GT/EZS, een Pan European, een R75/5 Hollandia en berijd nu en R100/7 en weer een K1100LT. De Guzzi was diepe ellende, de 2 Honda's probleemloos, de K1100LT had ik destijds nieuw gekocht in 1992 en daar had ik wat kinderziektes mee (verbrande klep, lekke koppakking, stukgetrilde ruit). Met de R80RT kwam ik destijds in Salamanca te staan doordat een as in de versnellingsbak spontaan losschoot.
Mijn conclusie: zoals ook bij alle auto's (sla alle testen er maar op na): Japanners zijn beter maar hier wordt in de regel meer van gevergd; BMW's zijn voor rustigere rijders en lijken daardoor langer mee te gaan.
De 2-kleps BMW staat al jaren bekend als de ouwe lullenmotor. Niet voor niets wordt deze motor een Gummikuh genoemd. De oudere motorrijder vergt GEMIDDELD minder van het motorblok dan mensen die een snelle Jap kopen. Ook een GoldWing en een Pan European worden vaak bereden door de wat oudere motorrijder. Ook deze gaan dus erg lang mee. Niet alleen oudere, maar ook de rustigere motorrijder kiest voor dit type motorfiets. Dit versterkt weer het gevoel dat de BMW kwalitatief beter zou zijn.
Zelf heb ik sinds mijn 18e gereden een R75/6, een R50/2, een R80RT, een K1100LT, een GoldWing GL1500, een Moto Guzzi Mille GT/EZS, een Pan European, een R75/5 Hollandia en berijd nu en R100/7 en weer een K1100LT. De Guzzi was diepe ellende, de 2 Honda's probleemloos, de K1100LT had ik destijds nieuw gekocht in 1992 en daar had ik wat kinderziektes mee (verbrande klep, lekke koppakking, stukgetrilde ruit). Met de R80RT kwam ik destijds in Salamanca te staan doordat een as in de versnellingsbak spontaan losschoot.
Mijn conclusie: zoals ook bij alle auto's (sla alle testen er maar op na): Japanners zijn beter maar hier wordt in de regel meer van gevergd; BMW's zijn voor rustigere rijders en lijken daardoor langer mee te gaan.