11-29-2005, 11:32 PM
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn R100R dateert van 1992 en heeft inmiddels ruim 125.000 km gelopen. De eerste 8 jaar had ik geen auto, vandaar. Ik heb er tot dusver het volgende ermee gehad:
- De lagers van de versnellingsbak zijn 3 x overgeperst; dit bleek na de laatste keer veroorzaakt te zijn door lekkage bij de snelheidsmeter (lekte via kabel naar bak). Weliswaar enige coulance van de dealer, maar dit hield niet over. Bovendien moest ik een vakantie afbreken.
- Dus ook nieuwe snelheidsmeter.
- De achterveerpoot moest na 5 jaar vervangen; over de nieuwe ben ik nog steeds niet echt tevreden.
- Nieuwe starmotor: oude zomaar kapot.
- blikken plaatjes waarmee de kofferbeugels aan het frame zitten, zijn niet trillingsbestendig. Voor komende zomer moet ik ze voor de 4e(!) keer vervangen.
- Inmiddels beide benzinekranen moeten vervangen.
- Zadel helaas te kwetsbaar wegens overbodige (cosmetische) stiknaden: inmiddels vervangen door zadel van GS. Zit ook beter, met mijn lengte.
- Stuurslot en slot van zadel doen het niet meer.
- preventief kleppen laten reviseren en idem nokkenasketting; reken ik zelf niet als minpunt.
- Olieververbruik sinds aanschaf constant op ca. 1l/5000 km; varieert met soort rit.
+ Voorvorkpoten pas vorig jaar van nieuwe keerringen voorzien. En dat zonder balgen!
+ De brommer zit lekker, stuurt lekker, heeft karakter (niet nader te omschrijven), is voor mij de ultieme motorfiets.
Kortom: ik had beter verwacht, maar wil mijn brommer voor geen goud inruilen.
Mijn R100R dateert van 1992 en heeft inmiddels ruim 125.000 km gelopen. De eerste 8 jaar had ik geen auto, vandaar. Ik heb er tot dusver het volgende ermee gehad:
- De lagers van de versnellingsbak zijn 3 x overgeperst; dit bleek na de laatste keer veroorzaakt te zijn door lekkage bij de snelheidsmeter (lekte via kabel naar bak). Weliswaar enige coulance van de dealer, maar dit hield niet over. Bovendien moest ik een vakantie afbreken.
- Dus ook nieuwe snelheidsmeter.
- De achterveerpoot moest na 5 jaar vervangen; over de nieuwe ben ik nog steeds niet echt tevreden.
- Nieuwe starmotor: oude zomaar kapot.
- blikken plaatjes waarmee de kofferbeugels aan het frame zitten, zijn niet trillingsbestendig. Voor komende zomer moet ik ze voor de 4e(!) keer vervangen.
- Inmiddels beide benzinekranen moeten vervangen.
- Zadel helaas te kwetsbaar wegens overbodige (cosmetische) stiknaden: inmiddels vervangen door zadel van GS. Zit ook beter, met mijn lengte.
- Stuurslot en slot van zadel doen het niet meer.
- preventief kleppen laten reviseren en idem nokkenasketting; reken ik zelf niet als minpunt.
- Olieververbruik sinds aanschaf constant op ca. 1l/5000 km; varieert met soort rit.
+ Voorvorkpoten pas vorig jaar van nieuwe keerringen voorzien. En dat zonder balgen!
+ De brommer zit lekker, stuurt lekker, heeft karakter (niet nader te omschrijven), is voor mij de ultieme motorfiets.
Kortom: ik had beter verwacht, maar wil mijn brommer voor geen goud inruilen.