11-27-2005, 12:23 PM
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb in ruim 20 jaar meer dan 180.000 km rondgereden op R75/5, weinig op een R60/6, weinig op een R80RT, op een XV250 van Yamaha, veel op een K75s, weinig op een R100s en nu op een R850R.
Ervaring:
De yamaha had veel problemen met de winter en liet mij geregeld staan.
De K75 is ooit op transport gemoeten (lekke koppakking), maar bracht mij wel eerst op een plek waar ik hem achter kon laten (dus niet langs de weg).
Ik heb wel wat reparaties gehad (het waren vaak oudere motoren als ik ze kocht en ermee rond reed) maar zelden iets onverwachts (een versnellingsbakrevisie van een 75/5 met 200 dkm op de teller vind ik geen opmerkelijke reparatie).
Ik denk dat keuzes heel persoonlijk zijn: ik val voor het boxerkarakter en het feit dat die machines mij nog nooit in de steek hebben gelaten. Ze zijn misschien wat minder flitsend maar menig andere motor komt aan mijn R850R in de bergen tekort of hapt naar adem.
groeten,
Ton.
Ik heb in ruim 20 jaar meer dan 180.000 km rondgereden op R75/5, weinig op een R60/6, weinig op een R80RT, op een XV250 van Yamaha, veel op een K75s, weinig op een R100s en nu op een R850R.
Ervaring:
De yamaha had veel problemen met de winter en liet mij geregeld staan.
De K75 is ooit op transport gemoeten (lekke koppakking), maar bracht mij wel eerst op een plek waar ik hem achter kon laten (dus niet langs de weg).
Ik heb wel wat reparaties gehad (het waren vaak oudere motoren als ik ze kocht en ermee rond reed) maar zelden iets onverwachts (een versnellingsbakrevisie van een 75/5 met 200 dkm op de teller vind ik geen opmerkelijke reparatie).
Ik denk dat keuzes heel persoonlijk zijn: ik val voor het boxerkarakter en het feit dat die machines mij nog nooit in de steek hebben gelaten. Ze zijn misschien wat minder flitsend maar menig andere motor komt aan mijn R850R in de bergen tekort of hapt naar adem.
groeten,
Ton.