11-24-2005, 11:27 PM
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn allereerste BMW, en ook allereerste motor, was een (geloof het of niet) splinternieuwe R90S, een smoke. Prachtige machine, jammer dat ik nog niet echt motor kon rijden, de enige reparaties waren om de schade van valpartijen te herstellen.
Daarna een R100/7 gehad, een heerlijke fiets, hoog stuur, windscherm, ideale fiets voor lange vakanties, tot ik een zwaar ongeluk had (niet mijn schuld, geen voorrang van een automobilist gekregen). Allebei de fietsen dus nooit iets kapot aan gegaan, alleen schades, en dat waren niet de ervaringen van mijn motormaten met diverse Honda's CB's, Harley Sportsters en Laverda SF750.
Daarna ruim 15 jaar geen motor aangeraakt (ook door nasleep ongeval) en vijf jaar geleden een R80ST gekocht. Heerlijke lichte fiets met daarentegen volwassen vermogen en koppel, maar niet geschikt om te forensen (ca 700 a 800 km per week). Enige echte reparatie was om een mogelijke versnellingspanne te voorkomen, maar juist daarna ging hij lekken (maar dat lag dus aan de dealer die de 'reparatie' had uitgevoerd).
Ivm het forensen overgestapt op een R100R, maar hoewel dat een heerlijke fiets is, moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat die de meeste problemen heeft gegeven. Kapotte startmotor, kleine electrische problemen, mindere kwaliteit lak en chroom. Maar dat kwam waarschijnlijk ook door de 35.000 km per jaar
Maar ik wil geen andere meer, vind het een perfecte fiets, veel koppel, echt wel snel al het moet (en ik wil, wat zeer zelden, eigenlijk vrijwel nooit is), comfortabel en stabiel, en niet te vergeten veilig.
Ik was op een andere fiets bij mijn ongeluk destijds waarschijnlijk een been kwijtgeraakt, maar nu de cylinder zorgde er echter voor dat mijn been beschermd was gebleven. Alleen een heel licht kneuzinkje aan mijn knie gehad, OK de rest lag goed in puin, maar toch ...
Kortom met BMW 2 kleppers begonnen, wel rondgekeken en andere fietsen van dichtbij gezien en op gereden (incl K75), en ik hoef niets anders meer. Betrouwbaar, degelijk, eigen uiterlijk, ik houd het daarom bij BMW 2 kleppers
Mijn allereerste BMW, en ook allereerste motor, was een (geloof het of niet) splinternieuwe R90S, een smoke. Prachtige machine, jammer dat ik nog niet echt motor kon rijden, de enige reparaties waren om de schade van valpartijen te herstellen.
Daarna een R100/7 gehad, een heerlijke fiets, hoog stuur, windscherm, ideale fiets voor lange vakanties, tot ik een zwaar ongeluk had (niet mijn schuld, geen voorrang van een automobilist gekregen). Allebei de fietsen dus nooit iets kapot aan gegaan, alleen schades, en dat waren niet de ervaringen van mijn motormaten met diverse Honda's CB's, Harley Sportsters en Laverda SF750.
Daarna ruim 15 jaar geen motor aangeraakt (ook door nasleep ongeval) en vijf jaar geleden een R80ST gekocht. Heerlijke lichte fiets met daarentegen volwassen vermogen en koppel, maar niet geschikt om te forensen (ca 700 a 800 km per week). Enige echte reparatie was om een mogelijke versnellingspanne te voorkomen, maar juist daarna ging hij lekken (maar dat lag dus aan de dealer die de 'reparatie' had uitgevoerd).
Ivm het forensen overgestapt op een R100R, maar hoewel dat een heerlijke fiets is, moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat die de meeste problemen heeft gegeven. Kapotte startmotor, kleine electrische problemen, mindere kwaliteit lak en chroom. Maar dat kwam waarschijnlijk ook door de 35.000 km per jaar
Maar ik wil geen andere meer, vind het een perfecte fiets, veel koppel, echt wel snel al het moet (en ik wil, wat zeer zelden, eigenlijk vrijwel nooit is), comfortabel en stabiel, en niet te vergeten veilig.
Ik was op een andere fiets bij mijn ongeluk destijds waarschijnlijk een been kwijtgeraakt, maar nu de cylinder zorgde er echter voor dat mijn been beschermd was gebleven. Alleen een heel licht kneuzinkje aan mijn knie gehad, OK de rest lag goed in puin, maar toch ...
Kortom met BMW 2 kleppers begonnen, wel rondgekeken en andere fietsen van dichtbij gezien en op gereden (incl K75), en ik hoef niets anders meer. Betrouwbaar, degelijk, eigen uiterlijk, ik houd het daarom bij BMW 2 kleppers