11-23-2005, 10:01 PM
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Ik wil ook graag en reactie gevn op dit topic.
Reed vanaf 1977 tot 1990 BMW r 60/6 en R80/7 toen 15 jaar geen motor, ik ben vanaf maart dit jaar weer op een motor gestapt.
Mijn keuze was een Yamaha XT 550 een motor die me goed bevalt maar is natuurlijk een of the Road zoals men toen zei, nu heet dat All Raod.
Deze moet ik overigens nog met kickstyarter aantrappen, meestal 3 trappen en dan knalt loopt ie.
Vind ik leuk voor relatief korte afstanden (woon werk verkeer) heb daarna twee honda's cb 650 CA uit resp 1980 en 1981 aangeschaft voor een prikkie. Die ben ik nu in onderdelen aan t verkopen en dat is wat lastig omdat deze modelen kort in NL zijn gevoerd.
OOk nog in het voorbij gaan een CB 550 gekocht en die heb ik nu grotendeel verkocht in onderdelen wel te verstaan die handel liep goed , daar had ik er wel drie van willen hebben.
De verkoop van de Cb 650 Ca gaat mondjes maat en ik zit nog niet boevn mijn aanschaf bedtrag maar dat komt wel.
En toch heb ik in augustus ook weer een BMW gekocht een R 100 Rt uit 1987 , ik heb er bewust naar gezocht het rijden op de Honda's viel me niet tegen maar het rijden op de R 100 RT is net zoiets als thuis komen van een lange reis. Inmiddels ben ik (op de BMW) 4000 km verder en ik heb er geen momnent spijt van, ik hoop er nog lang plezier van te kunnen hebben.
De Xt gaat ook niet weg want dat is super rijden met name in de zomer als het heet is, is de RT wel erg heet met zijn kuip. Ook de veerweg van de XT is Subliem. Maar ach de BMw heeft twee keer zo'n dikke klapper. OOk de wendbaarheid van de Xt is subliem vergeleken bij de BMW een afgesloten fietspad , afgesloten door zo,n zigzag hek kom ik vlot doorheen met de XT. En ach een trekker paseren door de berm gaat met de XT ook wat soepler dan met de BMW.
Moraal van dit verhaal, vroeger vond ik jappen fietsen maar niks, ik heb mijn oordeel door eigen ervaring wat bijgesteld, maar BMW blijft.
Hoewel mijn broer in de jaren 70 ook een maandagmorgen BMW heeft gehad een R 75/5 waar van alles aan mankeerde, echt een maandagmorgen ding.
Dus BMW blijft voor mij Nr 1
gevolgd door de XT
Ik wil ook graag en reactie gevn op dit topic.
Reed vanaf 1977 tot 1990 BMW r 60/6 en R80/7 toen 15 jaar geen motor, ik ben vanaf maart dit jaar weer op een motor gestapt.
Mijn keuze was een Yamaha XT 550 een motor die me goed bevalt maar is natuurlijk een of the Road zoals men toen zei, nu heet dat All Raod.
Deze moet ik overigens nog met kickstyarter aantrappen, meestal 3 trappen en dan knalt loopt ie.
Vind ik leuk voor relatief korte afstanden (woon werk verkeer) heb daarna twee honda's cb 650 CA uit resp 1980 en 1981 aangeschaft voor een prikkie. Die ben ik nu in onderdelen aan t verkopen en dat is wat lastig omdat deze modelen kort in NL zijn gevoerd.
OOk nog in het voorbij gaan een CB 550 gekocht en die heb ik nu grotendeel verkocht in onderdelen wel te verstaan die handel liep goed , daar had ik er wel drie van willen hebben.
De verkoop van de Cb 650 Ca gaat mondjes maat en ik zit nog niet boevn mijn aanschaf bedtrag maar dat komt wel.
En toch heb ik in augustus ook weer een BMW gekocht een R 100 Rt uit 1987 , ik heb er bewust naar gezocht het rijden op de Honda's viel me niet tegen maar het rijden op de R 100 RT is net zoiets als thuis komen van een lange reis. Inmiddels ben ik (op de BMW) 4000 km verder en ik heb er geen momnent spijt van, ik hoop er nog lang plezier van te kunnen hebben.
De Xt gaat ook niet weg want dat is super rijden met name in de zomer als het heet is, is de RT wel erg heet met zijn kuip. Ook de veerweg van de XT is Subliem. Maar ach de BMw heeft twee keer zo'n dikke klapper. OOk de wendbaarheid van de Xt is subliem vergeleken bij de BMW een afgesloten fietspad , afgesloten door zo,n zigzag hek kom ik vlot doorheen met de XT. En ach een trekker paseren door de berm gaat met de XT ook wat soepler dan met de BMW.
Moraal van dit verhaal, vroeger vond ik jappen fietsen maar niks, ik heb mijn oordeel door eigen ervaring wat bijgesteld, maar BMW blijft.
Hoewel mijn broer in de jaren 70 ook een maandagmorgen BMW heeft gehad een R 75/5 waar van alles aan mankeerde, echt een maandagmorgen ding.
Dus BMW blijft voor mij Nr 1
gevolgd door de XT