Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'B. Melis', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn K100, 1984, 95.000 km, stotterd doorlopend. Het is merkbaar bij lage toeren en bij stilstand en dan gas geven. Stationair is regelmatig, maar bij gas geven bij stilstand en dan vast houden bij een bepaald toerental zie je de naald van de toerenteller licht op en neer dansen. Rijden bij lage toeren geeft het gevoel alsof ik zelf telkens wat gas bijgeef en weer terugneem viceversa. Niet echt storend, maar ook niet de bedoeling denk ik. Wie weet raad? groeten B. Melis.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Als 1e verdachte denk ik het brandstoffilter, of de drukregelaar.
Er kan ook (teveel) water in de tank staan, net onder de aanzuigbuis van de pomp.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:
Het kunnen verschillende dingen zijn.. Het heen en weer gaan van de naald van de snelheidsmeter is een normale kwaal van een k100 en k75.. heeft iets met een printplaatje te maken.. Ff zoeken op deze site.. en je vindt het.. Het stotteren kan te maken hebben met het brandstoffilter.. water in de tank (helemaal leeg zuigen.. daarna nieuwe brandstof er in) of met de afstelling van de motor.. doet ie het altijd.. of vooral als ie nog koud is.. Als ie het alleen doet als ie koud is.. dan kan het ook gewoon het bekende "rauw" rijden zijn.. dat heeft bijna elke k100 van die tijd..
Veel succes er mee,
Job
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:
Het kunnen verschillende dingen zijn.. Het heen en weer gaan van de naald van de snelheidsmeter is een normale kwaal van een k100 en k75.. heeft iets met een printplaatje te maken.. Ff zoeken op deze site.. en je vindt het.. Het stotteren kan te maken hebben met het brandstoffilter.. water in de tank (helemaal leeg zuigen.. daarna nieuwe brandstof er in) of met de afstelling van de motor.. doet ie het altijd.. of vooral als ie nog koud is.. Als ie het alleen doet als ie koud is.. dan kan het ook gewoon het bekende "rauw" rijden zijn.. dat heeft bijna elke k100 van die tijd..
Veel succes er mee,
Job