Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zadel van K100RT gaat niet open
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:

hallo,

Ik heb mijn eerste BMW, een K100RT uit 1987, gekocht en heb nu een stom probleem. Ik wil graag onder het zadel kijken, maar krijg dit niet open.
Ik stop de sleutel in het slot, draai en duw hieraan, maar het zadel krijg ik niet open (wel een apart beugeltje. helmslot?). Ik heb al redelijk hard getrokken aan het zadel en ben bang dat als ik nog meer kracht zet een en ander forceer.

Toen ik hem kocht is mij het zadel wel open gedemonstreerd en toen ging het de verkopende partij ook al lastig af (had ik natuurlijk ook zelf moeten doen).
Moet ik de sleutel naar links of rechts draaien, induwen, harder trekken of anders?
Bestaat de constructie uit een haak en een pal waarbij een en ander versleten kan zijn? Zo ja, hoe krijg ik het zadel dan open?

Groeten, Jaap
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Sleutel naar links draaien, daarna de knop indrukken.
Eventueel de buddy iets indrukken.

Sleutel naar links is buddy los.(knop indrukken)
Sleutel in middenstand buddy op slot
Sleutel naar rechts is helmslot los. (knop indrukken)

suc6 Arie
Reply

Hoi Arie,

Bedankt voor de aanwijzing. Sleutel naar rechts en indrukken gaat prima. Helmslot springt meteen los.
Sleutel naar linsk en indrukken gaat ook, maar de buddy springt/gaat niet los. Drukken, trekken, niets helpt. Ik blijf sterk de induk houden dat hier iets versleten is. Iemand nog tips hoe ik de buddy anders open krijg?

alvast bedankt, Jaap
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Roozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jaap,

Hier staan heel veel detailtekeningen:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin

Je kunt je VIN code invullen of een model en produktiejaar en -maand invullen.
Bij de K zijn dit alle cijfers die voor de "K" staan op je kenteken papieren.
(Misschien vreemd omschreven maar ik heb het voorbeeld niet bij de hand.)

Met vriendelijke groet,
Kees
K100/2 met steekzitbank.
Reply

Hoi

Heb na veel rukken en trekken de buddy open gekregen. Heb daarna meteen het slot gedemonteerd en bekeken (dank allen voor de tekeningen). In het slot zit een haak welke door het oog van de beugel aan het zadel gaat. Deze haak sprong niet ver genoeg terug.
In eerste instantie het complete slot in de ultrasoon gestopt, maar dit mocht niet baten. Tenslotte het slot dan toch maar open geboord (de plastic kap zit met vier pennetjes vast) en daaar bleek dat de as van de haak afgebroken te zijn.
De as heb ik gelijmd en met een pen verstevigd. Daarna het slot weer in elkaar gelijmd en nu werkt het weer perfect.
Allemaal bedankt voor de reakties.

groetjes, Jaap

Reply
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:

en? vertel het nou! zat er iets onder je zadel wat het de moeite waard heeft gemaakt. portemonnaie van de vorige eigenaar, goud, vieze plaatjes. Wij zijn zo nieuwsgierig!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)