Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum:
Jazeker,
De drukstif en lager kunnen er in zijn geheel uit gehaald worden, zonder de bak ed uit elkander te halen.
Groetjes,
Jan
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Peter,
De axiaal lagers van de krukas worden op 2 pinnetjes gemonteerd ,bij mij was een van de pinnetjes niet ver genoeg in het blok gedreven ,en schuurde het vliegwiel net over een van hen.
Met als gevolg dat bij het intrekken van de koppeling de wrijving hier toenam en het toerental zakte.
Ik heb hem met een drevel ietsje verder in het blok gedreven ,zodat de bovenkant net onder het vlak van het lager kwam te liggen.
Groeten Bep.
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Inmiddels is het verschijnsel een stuk minder. Ik heb de mengsel schroeven opnieuw afgesteld en de gaskleppen wat verder open gezet en opnieuw gesynchroniseerd waardoor de motor beter stationair loopt. Aan de drukstift lag het niet. Het lager is goed en het viltje heb ik eruit gehaald (dit omdat ik tweifelde of deze wellicht klem zat tussen de drukstift en de bak), dit had echter geen effekt.
Verder krijg ik het idee dat de vervroeger niet helemaal lekker werkt waardoor het stationair af en toe toerental instabiel is. Nieuwe veerjes zijn besteld, van het weekend dus nog even de onsteking opnieuw afstellen en dan hopen dat het probleem opgelost is.