Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternatief voor Metzeler Block K zijspanachterband
Reactie van bezoeker 'okke', geïmporteerd van het oude forum:

hallo BMW-zijspanners van het oude stempel,

Eijkenboom, die als importeur van motorbanden de Nederlandse motorzaken bevoorraadt, meldde me twee jaar geleden dat Metzeler gestopt was met het maken van de Block K zijspanachterband (18 inch x 4.00). Hij had toen het restant van 80 banden opgekocht.
Vorige week was ik aan verse banden toe en bleek dat Eikenboom inmiddels gestopt is, en zijn handel overgenomen door importeur Langerak in Vleuten. Er ligt daar nu nog een restant van 22 Block K banden. Kosten EURO 95 per stuk, en ik rijd er 1 in 7500 km. helemaal kaal.
Vraag: weet iemand een betaalbaar alternatief in 18 x 4.00? (zonder omspaken enzovoort). Ik ving ergens een gerucht op van een Chinese fabrikant van zijspanbanden.
Reply
Reactie van bezoeker 'olaf ', geïmporteerd van het oude forum:

Brobeer eens Martijn Steenhouger in Koekangen adverteerd in het motorrijwiel !

[img]/import/photos/p13196s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Vorig jaar heb ik samen met de receptionist van Profile in Drachten in de catalogi van verschillende leveranciers gekeken. Er zijn boeiende mogelijkheden verkrijgbaar, ik heb voor een Avon zijspanband gekozen en ben er happy mee. Heb er vroeger ook wel eens Avon onder gehad en vond hem wat duurzamer dan de toch wel erg goede Metzeler. Het kan zijn dat de wegligging wat minder is, maar als ik met de zijspan rondboender wil ik wel een beetje een uitbrekende band, dat vind ik wel lekker avontuur. Ik rij rustig genoeg om het veilig te houden. Als je type wilt weten meld dit dan, dan ga ik wel even naar mijn motor om te kijken.
Groeten,
Egbert
Reply

Hallo Egbert,

ja ik wil graag het type van je Avon-band weten. Hoe veel kilometers kun je er ongeveer mee rijden voor hij op is?

Verder zoek ik ook een goed sporende voorband voor de combinatie (goed sporen en niet te snel slijten). Ik heb er nu de standaard BMW tweekleps voorband omliggen, die is na 15.000 km zo'n beetje op. Nu kun je de standaard Metzeler-achterband voor tweekleppers "achterstevoren" laten monteren dan fungeert hij als voorband. Heeft iemand hier ervaring mee?
Reply

Ik ga morgen even kijken. Kijk ik meteen naar de voorband, daar heb ik zo'n ouderwetse met "langsrillen" zitten, dat is voor zijspangebruik ook wel handig.
Tot morgen,
Egbert
Reply

Okke,
hier komen ze:
achter een Avon SM Mk II en voor een Continental RB2. Ik stuur er lekker mee en de levensduur van zo'n verouderde Conti is bij zijspanrijden stukken beter dan de standaard gemonteerde Metzler met een profiel dat voor zijspannen ook nog minder geschikt is. De Avon heeft mijns inziens dan weer een wat beter profiel dan de Metzler, in ieder geval is de levensduur beter.
Groeten,
Egbert
Reply

Egbert,

Bedankt. Ik ga dit ook uitproberen.

Okke
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)