Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrisch spook in R65
Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

mijn ex politie R65 blijft me bezighouden. Nu ben ik tegen iets opgelopen waar ik niet uit komt. weet een van jullie waarom...

... waarom koplampverlichting, voor knipperlichten, claxon en toerenteller er in 1 keer mee zijn gestopt? Als ik de'lichtknop in de 'lichthupe' stand indruk doet het grootlicht het wel... Doen de knipperlichten en de claxon het ook.

Volgens mij zitten er 2 clignoteurs onder de tank waar ik ook geen weg mee weet. De ellende zit hem denk ik in de linker bedieningscluster. Maar die ziet er niet naar uit dat hij makkelijk te servicen is. Kan ik niet gewoon beter het veel eenvoudiger de cluster van een gewone NIET ex politie motor monteren?

Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen door een paar by passes te trekken. Dat doe ik moeiteloos op mijn Ural... Maar het lijkt me niet des BMW's.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Dolf,
ook ik heb last van zo'n electrisch spook, ik had onlangs ook het probleem dat de electra het geheel liet afweten. Ben er overigens nog steeds niet van af. Zoals jij het beschrijft (geen sjoege, behalve wanneer je het signaallichtknopje indrukt) had ik ook. Het bleek bij mij dat ÈÈn aansluiting met het contactslot loszat. Dat was het probleem met de algehele uitval: het probleem met het dimlicht (soms wel, soms geen licht) heb ik nog steeds.
Probeer je verlichtingsunit eens los te halen (2 bouten op vorkpoten) en knik 'm voorzichtig naar voren, en probeer met een looplamp te kijken of je contacten soms loszitten.

Succes in ieder geval !
Ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Er is kort geleden een soortgelijk probleem op dit forum besproken. Daar werd ook de optie genoemd van een afgebroken draad (dingen vielen uit als je het stuur draaide of zo). Jouw geval kan heel goed een losse of gebroken draad ziijn, door het activeren van het grootlicht wordt dan de rest van het systeem langs een omweg toch van spanning voorzien. Beter snel uitvonden wat de oorzaak is van je probleem anders kan het lichtsysteem door overbelasting ook nog de geest gaan geven.
Wordt dus gewoon draden checken: bijvoorbeeld met een voltmeter elke draad vanaf de accu-plus bij elke stekker meten (zet wel contact aan als je geschakelde draden meet) totdat je ergens de 12 volt (ca 13V onbelast) kwijt bent; dan weet je welk stuk draad niet meer goed meedoet.
Succes,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)