Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Als je goed leest, zie je dat het een citaat is van een andere techn.site, waar de tabel er dus onder stond..........
grt. peter
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Martin, Ik ben het niet helemaal met je eens.
Natuurlijk is het zo dat als het mengsel eenmaal onstoken er geen houden meer aan is, maar:
De temperatuur van de vonk, m.a.w. de onstekingssnelheid waarmee dit gebeurt, is wel degelijk van belang, bedenk dat er niet veel tijd is om het mengsel te verbranden.
Ook de warmegraad van een bougie is zeer belangrijk, met name twee-takten zijn hier heel gevoelig voor, een slecht gekozen bougie kan je motor maken of breken.
Als voorbeeld: een slechte bobine geeft nog wel een vonk, maar de motor start dan slecht.
Nieuwe bobine (hetere vonk) en hij gaat weer als een speer!
Allebei een vonk, toch verschil.
ik geloof overigens ook niet in wondermiddelen, maar ook in de finesse is veel te verdienen!
Probeer maar eens een Cognac VS of een XO, in principe hetzelfde, maar met een wereld van verschil.
Voor de fijnproevers: Proost!
Chris.
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Chris; Je hebt gelijk en ook niet. Je vergelijkt de situatie van een vonk met net (nog) genoeg energie en een die het gewoon normaal doet. Mijn punt was dat een goede vonk of een iets betere vonk weinig verschil kunnen maken omdat daarmee de rest hoofdzakelijk door het mengsel, de vorm van de verbrandingskamer etc wordt bepaald. Als jij het wilt mag je van mij best brixen gebruiken en zo niet ook goed. Ieder moet doen wat hem goed lijkt en waar die gelukkig van wordt toch?
Ciou en denk om de ijzel!!
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Martin, ik ben blij dat ik een beetje gelijk heb..... en toch weer niet, gatsamme!
Ik ben heel tevreden over mijn fiets de R90S, ik heb ongeveer 15 motorfietsen gehad, maar ik moet zeggen, deze gaat nooit meer weg!
ik was ook niet van plan mijn brommer als exerimenteer-platform te gaan gebruiken.
Maar goed niet gevraagd is niet geweten, zoals je weet ,domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Geen wonderkaarsen voor mij dus, volgens Kaspar geen optie, brengt nix.
Ben zeer tevreden over de NGK-A7 die ik nu heb.
PS: welke ijzel, hier staan de crocussen nog in bloei!
Chris