Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brisk ervaring
Reactie van bezoeker 'Kaspar Mulkens', geïmporteerd van het oude forum:

Voor de R90S worden helemaal geen Brisk bougies geleverd. Biedt ook geen meerwaarde. Bij de 8 kleps-boxers en de K-serie wel, omdat de motor veel monder last heeft van het Konstant-fahr-r¸ckeln (KFR).
Er zijn mensen die gek worden van het inhouden van de motor als er met een constante snelheid wordt gereden. Anderen merken het niet eens en deze mensen zullen ook het voordeel van een Brisk bougie niet waarderen. Mensen die heel afwisselende snelheden rijden, hebben natuurlijk ook geen of weinig last van KFR en de toerders onder ons wel. Daarom verkopen wij voor de boxers ook al jaren de Bosch bougies. Brisk bieden we daarnaast aan voor de K-serie, de 8 kleps boxers en de F650.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Kaspar, dan zijn we snel klaar.
Einde draadje dus voor wat mij betreft.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard v Oostrum', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo
Kijk een op www.boxerclubnl.tk naar de kop ingezondenstukken. Erwin Gordijn heeft daar uiteengezet welke bougie het beste is voor onze 2 kleps boxers. Ook waar de ander bougies voor bedoelt zijn.

Groeten
Gerard van Oostrum

Reply
Reactie van bezoeker 'omschakeling van geloof?', geïmporteerd van het oude forum:

hm, gister bij de brommerzaak een bougie gekocht, tot mijn grote teleurstelling alleen ngk's te koop, was voor mijn andere motor een mz-es. Ik moest dus van mijn Bosch af........Kan toch geen japanse bougie in mijn MZ draaien. Zal best een goed product zijn, maar het voelt niet goed.

Grt, Peter v oossanen

[img]/import/photos/p13236s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Peter, ga er nou maar gewoon mee rijden, nix mis mee.
Als je niet van NGK houd of je vindt het niet staan, duw je gewoon de bougiedop er een eind verder op, zie je er niets meer van :-).
Reply
Reactie van bezoeker 'omschakeling van geloof?', geïmporteerd van het oude forum:

hoi Chris,

Tja en daar staat tuurlijk ook ngk op....haha, maakt idd geen snars uit natuurlijk !

Er hoort een oosteuropese Isolator in, maar die had ik niet in de juiste warmtegraad(260).

Rijden zal hij er heus prima op doen.

Grt, Peter v Oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Chris, dit vond ik nog op een andere -sleutel- site:

''Welke bougie gebruikt kan worden staat in de tabel hieronder. Bougies welke zogenaamd meer pk's leveren door meer vonken (Een vonk zoekt altijd de weg van de minste weestand en zal dus nooit in vieren splitsen), met een grotere en heldere vonk en andere 'tell-sell' bougies zijn naar mijn idee alleen maar zonde van je geld, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.''

Dus: doe maar gewoon, is goed genoeg..

Grt, Peter

[img]/import/photos/p13244s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:

wat een ge-emmer, ik geloof best dat de kwaliteit van de vonk (hoe lang duurt die nu helemaal?) (wat) invloedt heeft op het ontsteken en op gang komen van de verbranding maar daarna moet het mengsel het toch echt helemaal zelf doen.
Pas als je bij mengselverhoudingen en drukken komt die moeilijk of zelfs nog maar nauwelijks ontsteken dan zouden de verschillen groter kunnen worden maar wie van ons rijdt er op een fiets die motorisch zo aan de rand zit: juist nobody!
Sla er maar eens een handboek over het ontstaan van ontploffingen ed op na.
De enige vraag is of de energie van de vonk voldoende is om het mengsel te zunden of niet.
Ik hou het maar bij me standaard bosch kaarsjes!
Succes toegewenst aan allen die willen blijven proberen iets te vinden wat er niet is.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Overigens zijn die bosch dingen al lang niet allemaal meer zo duits!
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

''Welke bougie gebruikt kan worden staat in de tabel hieronder.

Waar staat die lijst dan??
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)