11-09-2005, 04:59 PM
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Theorietje;
Aan 1 kant breekt een klep, waardoor deze kant niet meer meedoet.
Daarna is er wellicht op de andere cylinder een stuk doorgereden, deze is daarbij oververhit geraakt, en ook bezweken.
Oorzaak?
Waarom breekt een klep bij 70kkm?
Kan gebeuren.
Waarom wordt de andere kant zo heet dat de zuiger smelt?
Overbelasting omdat de huidige motoren al erg arm zijn afgesteld, een verkeerde bougie, een verkeerd ontstekingstijdstip of een probleem met de injectie?
Verder onderzoek moet dit uitwijzen.
Toegegeven, mijn 1e opmerking over Brisk was kort door de bocht.
De laatste jaren hoor je er niks meer over, maar enige jaren waren er weldegelijk motorschades die geen andere oorzaak konden hebben dan deze kaarsen.
Mijn ervaringen zijn dan ook gedateerd.
Groeten, Paul.
Hoi.
Theorietje;
Aan 1 kant breekt een klep, waardoor deze kant niet meer meedoet.
Daarna is er wellicht op de andere cylinder een stuk doorgereden, deze is daarbij oververhit geraakt, en ook bezweken.
Oorzaak?
Waarom breekt een klep bij 70kkm?
Kan gebeuren.
Waarom wordt de andere kant zo heet dat de zuiger smelt?
Overbelasting omdat de huidige motoren al erg arm zijn afgesteld, een verkeerde bougie, een verkeerd ontstekingstijdstip of een probleem met de injectie?
Verder onderzoek moet dit uitwijzen.
Toegegeven, mijn 1e opmerking over Brisk was kort door de bocht.
De laatste jaren hoor je er niks meer over, maar enige jaren waren er weldegelijk motorschades die geen andere oorzaak konden hebben dan deze kaarsen.
Mijn ervaringen zijn dan ook gedateerd.
Groeten, Paul.