Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Dat lijkt inderdaad op een serieus probleem
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Stefan,
Ook ik heb pas een BMW R1100RS 1994 gekocht en direct een beurt bij mijn motorzaak laten doen.
Op mijn vraag aan hem, welke problemen ik kon verwachten bij dit type motorfiets.
Antwoorde mijn monteur, dat een bekende as van de versnelingsbak eerder problemen kon geven dan normaal verwacht mag worden.
Tevens adviseerde hij mij met 50.000 km de koppen te laten reviseren met nieuwe kleppen. Het komt volgens hem bij deze motoren R1100 van 1994 voor dat deze spontaan breken. Een voorzorg revisie is goedkoper dan achteraf een totale motorrevisie.
Heb deze vraag ook op het motorforum gezet. Maar kreeg als antwoord dat dit een onzin verhaal was. Iemand wees mij naar deze site en heb zodoende jouw verhaal gevonden.
Groeten van Frans.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Frans,
maak hier even een nieuw draadje van (knippen plakken voor de inhoud, nielwe titel verzinnen). Dan heb je meer kans op bruikbare respons. Ik denk dat dit onderwerp voor veel moderne-boxer rijders interessant is.
Groeten, en Stefan, hoe is het ondertussen met je motor?
Egbert
Reactie van bezoeker 'Bartje', geïmporteerd van het oude forum:
Heb ook Brisk bougies GEHAD in mijn r1150rt. Met warm ( heet ) weer kon ik op de snelweg niet harder dan 90 Km/uur, anders ging hij pingelen. Hoger octaan tanken helpt wel. Heb nu weer "gewone" kaarsen gemonteerd.