Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
past dit ! BMW R 100RS & R 100/7 versnellings bak
#11
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Staus, paul, en Rein

Ik heb een orginele bak achter een 1000cc blok van '82 met licht vliegwiel.
Ik heb alleen de ingaande as 2mm afgeslepen.
Achter op de bak heb ik van een paar hoeklijntjes een ding gemaakt waarmee ik de afstand tussen het draaipunt en het drukpunt heb vergroot.
Van 11mm naar 35mm.
Ik heb alle orginele koppeling bedienings delen gebruikt, alleen ergens een klein ringetje tussen gezet en de drukzuiger een paar mm ingekort. En ik heb ook een nieuw koppelingshendel moeten maken (achter op de bak)
Dit is alles.

Dit heb ik in 1997 al gedaan en het bevalt me prima.
Ik denk dat de hoek van de tandwielen veranderd zijn vanwege het vermogen. Op lange stukken in 5de komen er veel krachten op de tandwielen. De laatste bak van mij waren heel wat tandwielen beschadigd op de loopvlakken, deze doet het niet meer.
Dit komt omdat ik iets meer vermogen in heb dan een orginele 1000cc.

Richard

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)