Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie verbruik R80RT normaal ?
Reactie van bezoeker 'maurits', geïmporteerd van het oude forum:

Na bijvullen kom ik op het volgende: 5526km gereden, 1 liter olie bijvullen
Is dit binnen de norm?Ik kan nl nergens info hierover vinden

(NB:teller staat op 44000, maar kan ook 144000 zijn)
bvd

Reply
Reactie van bezoeker 'd.a.kruis', geïmporteerd van het oude forum:

niets aan de hand is zeer goed zelfs een l op de 1000 kan nog net bij deze boxers
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Is heel normaal (goed) zelfs BMW geeft zelf aan dat 1 liter op 1000km acceptabel is.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

m.i. heel erg netjes.
Niks aan doen.

Groetend,

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Daar teken ik voor!

(al jaren 1 op 1000)
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100, nieuw gekocht, gebruikt altijd tussen de 200 en 250 cc olie/1000km. Nu bij 142 dkm nog steeds hetzelfde.
Ik vermoed, dat de meeste olie door de aanzuigbuizen van de cabs gaat. Na iedere rit lag er onder de aansluiting van inlaatbuis en de cab oliedruppels. Door het verdraaien van de klembanden (zie foto) is de aansluiting aan de onderzijde beter, waardoor geen olielekkage.

Gr.Frans

[img]/import/photos/p12962s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als de olie er via de aanzuigbuizen uitloopt komt-ie uit het luchtfilter, dus uit de carterventilatie. Want vanaf de klepgeleiders terugblazen door de carburateur is niet erg waarschijnlijk. Nu je de klemmen hebt verandert blijft de olie binnen en wordt meegezogen en verbrand. Samen met wat er bij koude motor langs de zuiger komt is dit het voornaamste oliegebruik bij een normaal goede motor.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron B', geïmporteerd van het oude forum:

Frans,

Goede tip, ook bij mijn R80RT liggen er soms na een lange rit (200km) enkele druppels onder de fiets aan beide kanten onder de carbs of aan het blok daar precies onder, zal ook mijn klembanden eens omdraaien en kijken of er verschil is.
Oh ja verbruik van mijn RT is ongeveer 1 liter per 3000 km bij een km stand van ca 192000 km.

[img]/import/photos/p12974s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)