Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:
Wie weet van welke fabrikant de "orginele" remblokken voor een R 1150 RT zijn.
De orginele BMW blokken kosten een godsvermogen (voor
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Weet je wat jij zou moeten doen,even naar een auto materiaal winkel met een oud remblokje.
Mischien dat ze je daar verder kunnen helpen.
Ik doe dat zelf ook altijd,dat scheelt een slok op een borrel.
En vaak ook nog van de zelfde fabriekant.
Groeten Arnold
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Kijk eens wat de sponsors van dit forum, "de Hobbyist" voor jou kunnen betekenen. Ze zijn eerlijk, goed en goedkoop.
Egbert
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:
Egbert
Ik kan in "de winkel" van de Hobbyist geen blokken voor een R1150RT vinden.
groet
Cees
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb begrepen dat de remmen van een R1150RT, zo eentje met een integraal remsysteem, voor de eenvoudige doe-het-zelver niet te doen is.
Het schijnt met een computer ingeregeld te moeten worden?!
Volgens mij schiet BMW zijn doel een beetje voorbij met die nieuwe generatie.
Weer een reden om de oude boxer aan te houden.
R100RT '79 dagelijks woon-werk, in het weekend heeft hij rust.
280.000km
Reactie van bezoeker 'CeesC', geïmporteerd van het oude forum:
Peter
Het zelf vervangen van de blokken is inderdaad een fluitje van een cent voor veel Euro's
Het lang meegaan valt wel mee want ik heb ze nu bij 28000 vervangen terwijl de voorblokken bij 10000 ook al vervangen zijn omdat er toen nieuwe schijven (onder garantie) inmoesten.
Graag hoor ik wat de ervaring met imitatieblokken zijn.
groet
Cees
Reactie van bezoeker 'Kaspar Mulkens', geïmporteerd van het oude forum:
In onze winkel staan alleen de artikelen waar we prijslijsten van hebben. Van de K-serie en de "nieuwe" boxers hebben we geen prijslijsten maar wel hÈÈl veel onderdelen. Als we merken dat een bepaald onderdeel vaker wordt besteld, leggen we het gewoon in voorraad. Van de oude boxers hebben we erg veel onderdelen die we bij de originele leveranciers kopen. Sinds de K-serie heeft BMW de originele onderdelen vaak veel beter beschermd en is het niet mogelijk de delen bij de fabrikant te kopen. Zo kan ik wel een koplamp(glas) van een R100RT bij Bosch kopen, maar niet van een R1150RT. We zijn erg goedkoop met filters van Mahle en hebben alle filters direct van Mahle, behalve de oliefilter van de R1200 die BMW voor enkele jaren beschermd heeft. Remblokken leveren ook EBC en Ferodo in de sinterbronskwaliteit die BMW (van o.a. Miba) heeft. Ook dit heeft BMW goed beschermd, maar ik zelf vind de Ferodo blokken nog beter dan die van BMW zelf.
Velen vragen me waarom we geen prijslijst maken van de nieuwere modellen. Is niet alleen ontzettend veel werk, maar we zijn ook bang dat we dan nog groter groeien, terwijl Els en ik al jaren zeggen: het is wel goed zo. We proberen wel steeds meer eigen producten voor een aantal motoren te (laten) ontwikkelen. We vinden het fantastisch als we kunnen zeggen: we hebben vorkpoten of voorveren of remschijven enz. die echt net zo goed zijn als die van BMW maar vÈÈl goedkoper.