Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pimp your bike part 2
Reactie van bezoeker 'maurits', geïmporteerd van het oude forum:

Guys,
Wie heef er muziek aan boord?Vroeger had ik dat ook op mijn allereerste RT, kolossale autoradiocasettespeler, erg lelijk in de kuip . Maar sound was wel lekker: Tina Turner: Private dancer
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Maurits,
Hoewel ik geen antwoord heb op je vraag, kan ik het toch niet laten om wat over jouw opmerkingen te schrijven, vergeef me vast bij voorbaat.

Ik vind dat:
Mensen die op hun motor een geluidsinstallatie monteren, beschouw ik niet als volwaardige c.q. volwassen motorrijders.
Als ik op mijn motor rijd geniet ik van de wind, let op geluiden uit mijn omgeving die gevaar aankondigen, en van mijn lekker brommende motorblok.
Verder valt het mij op dat deze "muziekliefhebber" de muziek vaak zo hard hebben staan dat ik ze tot de volgende rotonde kan volgen, vaak vergezeld door het geluid van hun blÈrpijp,
Vooral het uitschakelen van een zintuig ofwel het snoeihard zetten van de radio is levensgevaarlijk, ik denk dat de serieuze motorrijders dit snappen.
Ook het hebben van muziek op een koptelefoon valt hier natuurlijk onder.
Ik zou niet graag een Euro willen geven voor de keren dat ik een fietser moest ontwijken die plotseling de weg overstak, met een walkman op zijn kop.
Nix gehoord nix gezien, even niet opgelet, plat.
Daar komt nog bij dat ik geen boodschap heb aan jouw muziekkeuze, het enige wat omstanders daar sowieso van horen zijn de ver dreunende bastonen.
Disco inderdaad, de muziek voor nonoís, en speelgoedmannetjes.
Jouw tweede opmerking, het doortrekken van de motor in de bebouwde kom.
Het doortrekken van de fiets, vooral binnen de bebouwde kom iets is wat een volwassen motorrijder niet zo gauw zal doen.
Ik vind dit een toonbeeld van haantjesgedrag, dat met name de mooiweerrijders vaak plegen te etaleren.
Het is ten eerste levensgevaarlijk, vooral voor omstanders en kinderen.
Ten tweede is het een teken van onvermogen, ben je niemand, geef dan eens flink gas!
De meeste mensen walgen van dit soort scheurneuzen die hun mannelijkheid moeten bewijzen door als een idioot door de bebouwde kom te racen.
Bij mij hebben ze het pleit al lang verlorenÖÖ.
Wil je iemand plat rijden, neem dan jezelf en ga op een plaats scheuren waar het kan zonder overlast bij andere mensen te veroorzaken.
Maar ik denk dat je op een punt wel gelijk hebt, muziek op de motor is alleen voor bierbuiken, maar misschien is dit typerend voor dit soort lieden, en mensen die graag bij deze categorie willen horen.

Begrijp me goed, ik snap ook wel dat dit soort verhaaltjes de indruk wekt dat ik een soort moraalridder ben, nou niets is minder waar.
Doe wat je wilt, ga voor mijn part iedere avond tot aan je oren in een bak met stront zitten als je dat lekker vind, geen probleem, wat jij wilt.
Maar doe de dingen die je doet zonder er andere mensen mee in gevaar te brengen, of ongevraagd te trakteren op ìmuziekî waar ze niet om gevraagd hebben.
Het is deze tijd nogal fraai weer, maar dat gaat nu veranderen, de speelgoedmannetjes die je tegenwoordig steeds meer ziet, helaas, hebben het verlengstuk van hun mannelijkheid allang opgeborgen.
Wat rest op straat zijn de echte motorrijden, meestal op een BMW.
Het valt mij op dat deze categorie niet van muziek houdt op de motor, zeker geen echte kerels?

Maurice ik snap wel dat je een beetje schrikt van dit soort reacties, maar ik meen het niet zo verkeerd.
Ik wou het gewoon even kwijt, ik had dit soort vragen ook niet zo snel verwacht op een BMW forum.

Ben ik de enige die er zo over denkt?

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:

[Ben ik de enige die er zo over denkt?]

Neen.
Reply

Oef!!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Goed verwoord Chris.
Helemaal mee eens.

Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'maurits', geïmporteerd van het oude forum:

Ik merk dat mijn vrijdag stemming niet bij iedereen het zelfde is..
Hmm,
Ik ben met al uw opmerkingen eens, maar zal toch niet nalaten bij urenlang rijden op de snelweg (op vakantie bv) gebruik te maken van een mp3 in de helm
(en ja, lawaai maken, wie is er vroeger niet jong geweest..?)
Reply

Op de snelweg kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Ik ben ook jong geweest, en hoe!
Maar als vroeger mijn brommer teveel lawaai maakte naar mijn vaders zin, vond ik hem aan de ketting.
Ik kreeg hem dan pas terug als hij weer in orde was.
Tegenwoordig staat pa als eerst met een slijptol in de hand zijn dempers af te slijpen, om vervolgens hele woonwijken te laten genieten van zijn "snelle fiets".
Zoontjelief er in volle vaart achteraan, zonder helm op zijn klereherriemakende rijdende pleescooter.
Natuurlijk, ik snap het ook wel, je bent jong en je wilt wat, of (voor de meiden) je ben wild en je jongt wat.
Maar mijn standpunt blijft vooralsnog ongewijzigd, doe wat je wilt maar met respect voor je medemens en je omgeving, dan heb je nooit een probleem.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik met vakantie ga probeer ik zoveel mogelijk de snelweg te mijden,lekker binnen door.Oke,naar zuid Frankrijk doe je er dan drie dagen over.Maar het is toch heerlijk om zo te onthaasten.

Groeten Arnold

Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Chris,
ik ga grotendeels met je opvattingen mee. Evengoed mogen van mij andere mensen er anders over denken, ZOLANG IK ER GEEN LAST VAN HEB. Want dat laatste is voor mij essentieel in een samenleving. Op lange stukken zou ik ook wel eens de radio willen aanhebben, ook voor nieuws en fileberichten. En als ik dan thuis ben ben ik het weer vergeten en tijdens de volgende lange rit denk ik dan weer hetzelfde. En ach, even het gas iets doordraaien omdat omstanders dat leuk vinden kan ik ook wel af en toe met plezier doen en meestal doe ik het niet want met zo'n zijspan ben je zo snel herkend en ik heb ook weinig zin in gemeuk achteraf.
Ten laatste,: je opmerking over veiligheid deel ik; zorg ervoor dat je altijd de omgeving hoort!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

En: als je dan muziek draait, ( op een achterafweggetje helemaal nergens en geen sterveling in de buurt die zich stoort aan jouw uitlaat of DISCO herrie) is het voor het milieu nog belangrijk dat je Tina Turner UIT DE SPEAKERS houdt!!!!!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)