Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afzagen scherm?
Reactie van bezoeker 'marcel weiffenbach', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb een ex politie 60/7 uit '77. Ben 1,72 lang en zit op een buddyseat die lager is dan het enkele politie zadel. Ook werden deze mannen indertijd vaak op lengte aangenomen. Kortom, als ik mijn rug erg strek kan ik minimaal vanaf 20 m voor de motor zien. Niet altijd erg handig. Oplossing lijkt mij iets van het scherm af te halen. Hoe kan ik dit het beste doen? Het gaat maar om enkele cm, want de windvang is wel lekker achter zo'n ding. Groetjes

Marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

De volgende manier werkt perfect. Winscherm demonteren en op tafel leggen. Ronding opvullen met oud deken oid. Decoupeerzaag met gemiddelde tanding nodig. De plek waar de decoupeerzaag zal gaan goed (2-3 lagen) afplakken. Dit om beschadiging te voorkomen. Zaagsnede met viltstift aftekenen met beleid, geduld, strakke hand en langzaam zagen. Als er te snel wordt gezaagd zal vlak achter het zaagblaadje de boel weer samensmelten.
Vervolgens de afplaktape verwijderen en met een electrisch schuurbandje de rand vlak schuren. Ook weer rustig dan smelt het weer niet. De vlak geschuurde rand schrapen met een aardappelschilmesje en je krijgt een profesionele heldere rand. Ook dan nog het kantje breken (scherp hoekje wegschrapen) en ....het resultaat is verbluffend. Veel succes, Marinus.

Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,

pas ook zo een vraag gesteld, zoek effe terug, ik heb het met een figuur zaag gedaan, werkt prima en je tape kan je op de plank laten liggen..
achter een deco smelt het snel samen en moet je er nog een keer door heen, en geeft meer geweld in het scherm, maakt kans op scheurtjes groter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn ervaring is dat je dit het mooiste doet met een haakse slijper.
met een decoupeerzaag loop je het risico dat je er een scheur in trekt met het zaagje.
De haakse slijper smelt zich als het ware door het scherm.
Ik zou het scherm niet eens demonteren maar gewoon op de motor doen.
Mijn probleem is juist het tegenovergestelde.
ik ben 2.04m
Bij mij staat er dus een verlengstuk boven op het orginele scherm.
En ik heb al vele verlengstiukjes op maat gesmolten.
Reply
Reactie van bezoeker 'jef pedal', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn ervaring is dat je dit het mooiste doet met een haakse slijper.
met een decoupeerzaag loop je het risico dat je er een scheur in trekt met het zaagje.
ik ben 2.04m
als ik het moest doen met een haakse slijper zou ik een dunne schijf voor inox
1.5 mm dik gebruiken dat snijdt gelijk een mes
bij gelakte plaat verbrandt de verf niet

Reply
Reactie van bezoeker 'lei korver', geïmporteerd van het oude forum:

ik ben 2.04m
Hallo,
Ik las dat je reeds vaker verlengstukjes op maat gesmolten hebt, dit zou voor mij ook een oplossing zijn. Ik ben 1.90 m. en krijg op m'n R1100R de wind vol in mijn gezicht. Zoek eigenlijk een hoger scherm maar lees vaak dat dit niet hoog genoeg is. Jij schrijft dat je je scherm hebt verlengt met een verlengstuk dus zou ik graag weten hoe je dat gedaan hebt en welk effekt dit heeft. Ik rij alleen maar met een jet helm met bril,daar ik een integraal helm niet verdraag. Gaarne een tip.
Tot lees Leike
Reply
Reactie van bezoeker 'lei korver', geïmporteerd van het oude forum:

ik ben 2.04m
Hallo,
Ik las dat je reeds vaker verlengstukjes op maat gesmolten hebt, dit zou voor mij ook een oplossing zijn. Ik ben 1.90 m. en krijg op m'n R1100R de wind vol in mijn gezicht. Zoek eigenlijk een hoger scherm maar lees vaak dat dit niet hoog genoeg is. Jij schrijft dat je je scherm hebt verlengt met een verlengstuk dus zou ik graag weten hoe je dat gedaan hebt en welk effekt dit heeft. Ik rij alleen maar met een jet helm met bril,daar ik een integraal helm niet verdraag. Gaarne een tip.
Tot lees Leike
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Toevallig moet ik ik uit hobbyoverwegingen regelmatig plexiglas koepels pas maken op aluminium frames (Messerschmitt) ik heb al diverse technieken geprobeerd,
Haakse slijper met en zonder water, decoupeerszaag etc....
De beste manier vind ik als de te verwijderen rand nog ca. 20mm is op de bandschuurmachine.
nieuwe schuurband erop ca korrel 60 (zo grof mogelijk) hiermee kun je heel gecontroleerd de afgetekende lijn naslijpen, je zult er versteld van staan hoe snel het plexiglas verspaand.
Daarna even met een schuurblok en waterproof korrel 800 -1000 de rand nabewerken, kantjes breken en klaar.

Chris
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)