Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw k75 rt
Reactie van bezoeker 'r.werson', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een bmw k75 rt 1990 56000 km.
Het is even wennen als je nog nooit op een BMW gereden hebt.
Ik heb een paar vragen , klopt het dat het moeilijk terug schakelen is van 4 naar 3 ?
Afgelopen zondag op de snelweg gereden een harde knal en de motor houd in , daarna weer reed hij weer, na 20 km ik zit op de linkerbaan snelheid 110 km motor stopt er mee , aan de kant en ww gebeld.na een half uur kwam de ww starten en rijden , niet naar de zee, maar naar huis, wie weet wat eventueel de oorzaak kan zijn
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Als er een harde knal wordt gegeven door de motor, kan dit diverse oorzaken hebben:

- Komt de knal uit het luchtinlaat systeem, dan betekent dit een zeer arm mengsel.
Kan worden veroorzaakt door het verkeerde signaal van de luchthoeveelheidsmeter,
een slechte electrische aansluiting van een sensor zoals de temperatuursensor die links boven op het motorblok zit of een ander geoxideerd contact.

- Komt de knal uit de uitlaat, dan komt er onverbrandt gasmengsel in de uitlaat, kan worden worden veroorzaakt door een weigerende Hallsensor of oxide op een electrische verbinding.
Soms kan je noodstopschakelaar op het stuur vervelend doen, er kan ook een kabelbreuk in een draad voor de benzinetank langs het balhoofd de oorzaak zijn.

Groetjes,
Marco
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)