Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Water in carb's 90s
Reactie van bezoeker 'Tako', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allen,
Sinds mijn motor 'szomers buiten slaapt, heb ik vaak water in mijn carburateurs. Het duurde even voordat steeds in de gaten had waarom mijn motor soms matig liep, maar nu nog een remedie.
Ik heb nieuwe rubbers op gas en chokekabels, dat helpt iets, maar nog steeds voel ik nattigheid....
Als iemand een tip heeft, hoor ik dat graag......
Groeten, Tako
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tako,

Ik denk dat je gewoon last het van condenswerking in de tank.
Ik zou de tank eens leeg laten lopen (helemaal en bezinekraan verwijderen, tankdop open).
Vlotterkamer demonteren en alles een dag of zo goed laten drogen.
Daarna zal het weer een tijdje goed gaan denk ik.
Als er nu water in de tank staat zal dit tijdens het rijden steeds in kleine hoeveelheden in je carb. komen neem ik aan.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Tako, wat ook wil helpen is om vet te smeren in de nippels van de kabelaansluitingen. Condens lijkt me onwaarschijnlijk. Zelfs met extreme temperatuurverschillen onstaat er maar een beetje condens op een inhoudt van 25 ltr. En omdat je een opstaande rand bij de tankdop hebt lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat daar water naar binnen komt.

groetjes, Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Condens,
is wel zeker waarschijnlijk.
(Dat wil niet zeggen dat je de andere zaken niet ter harte moet nemen.) Bij motoren waar men dat serieus neemt bv in de wegenbouw zit een waterafscheiding in de toevoer leiding om o.a. het bevriezen van dat condenswater te voorkomen. Als het condenswater bevroren is tart de motor niet.

Wil je condenswater zoveel mogelijk voorkomen dan is het zaak om je motortank steeds vol weg te zetten. Condenswater heeft nog een andere nare eigenschap het is zwaarder dan benzine dus zakt naar het laagste punt en het kan roest veroorzaken daar waar geen benzine zit.

Succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tako', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo allen,
Sinds mijn motor 'szomers buiten slaapt, heb ik vaak water in mijn carburateurs. Het duurde even voordat steeds in de gaten had waarom mijn motor soms matig liep, maar nu nog een remedie.
Ik heb nieuwe rubbers op gas en chokekabels, dat helpt iets, maar nog steeds voel ik nattigheid....
Groeten, Tako
Dank voor de reacties zover, ik ben er vrij zeker van dat dat water niet uit mijn tank komt, helemaal uitelkaar (nouja, kraantjes eraf...) geweest en een nacht in een verwarmde ruimte met een lopende stofzuiger erin laten staan, die was wel droog. dat was zes weken geleden..
Ik zal in ieder geval ook nog die rubbers op de kabels goed vet maken,.,.,..
Tako
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tako,

Heb met mijn r45 het zelfde gehad, ook de tank verwijdert en leeg gehaald en gespoelt, kwam best veel water uit. Bij mij lekte de sleutel ingang van de tankdop, sinds ik daar een stukje tape overheen heb gedaan is het weg. De mijne staat 9 maanden per jaar buiten. Hou ook goed in de gaten de tank vol te houden, en als het kan de reserve niet gebruiken, dat is de laagste opening dus mocht er water zijn gaat het dan naar de carbs.

succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

de r90s heeft gaten in het luchtfilterhuis aan de achterzijde. Zou dit een porte d'entree kunnen zijn?
Is het luchtfilter nat?
Misschien een beetje ver gezocht.
Reply
Reactie van bezoeker 'hugzy', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had een Guzzi met Delorto carbs erop, het zelfde type als de R90s maar dan 32mm maar aan de zij kant van de carb zit een ontluchtings gatje voor de vlotter kamer, er zit een klein "dakje" over dit gat maar ik had het regelmatig dat er water in de carbs kwam en zeker bij zwaar regen, het was een keer zo erg dat ik aan de kant stond en de wegen wacht moest bellen, hij haalde de vlotter kamer er af en haalde een hand vol water er uit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Hallo allen,
Groeten, Tako
Dank voor de reacties zover, ik ben er vrij zeker van dat dat water niet uit mijn tank komt, helemaal uitelkaar (nouja, kraantjes eraf...) geweest en een nacht in een verwarmde ruimte met een lopende stofzuiger erin laten staan, die was wel droog. dat was zes weken geleden..
Ik zal in ieder geval ook nog die rubbers op de kabels goed vet maken,.,.,..
Tako</blockquote>Gelukig is de stofzuiger niet ontploft: benzinedamp -> elektromotor
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)