Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorvork keeringen vervangen
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Een vraagje ik zie dat het onderwerp al vaker aan de orde is geweest.
Maar ik kan niet zien wat de handelingen specifiek bij dit type zijn (staat meer beschreven over de oude typen)
Mijn BMW R 100RT van 87 heeft een lekke voorvorkkeering en ik heb een tweetal nieuwe besteld (voor beide poten)incl stofkappen ringen etc.

Als ik het wiel demonteer en de remcilinders loshaal kan ik de onderpoten dan demonteren en monteren of moet de hele vork los.

Wie heeft er ervaring mee?
BVD voor de reacties
Reply
Reactie van bezoeker 'hugzy', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ze net vervangen bij m'n 85 R80 en je kan alleen de onder poot eraf halen maar ! er zit een inbus bout onder in de poot dat de poot op de demper houd en die inbus is zeer ondiep en ik zet een zo goed als nieuw inbus sleutel er op en hij wouw niet los, Slag schroeven draaier geprobeerd en nog niet los gaan maar wel dol dus niet anders op , uit boren ! dat lukte gelukkig wel, geen probleem, dus zorg dat je een goed scherp inbus sleutel heb. Ik moest dus de hele poot er uit halen om de bout uit te boren maar dat is ook zo gebeurt. Als de onder poot goed los gaat is het zo gebeurt om de keeringen te vervangen. Ik heb gelijk vork poot rubbers erop gezet. Succes.
Reply

Okee ik haal een imbus sleutel die ik ook op mijn doppen doos gereedschahp kan zetten, moet eerst het spul binnen hebben.
bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet of de twee voorvorktypen van jullie motoren wel hetzelfde zijn.
Ikzelf rijd een R80RT van 89 en de keerringen laten zich niet op de door jullie beschreven wijze vervangen door constructief verschil.

succoet Ab
Reply

Hoi Ab,

hoe zou het dan moeten ik heb zojuist het spul binnen gekregen en wil er volgende week mee aan de slag (vakantie)
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

dag Ton,

mijn voorvorksysteem komt overeen met de K-serie,
en op de site van Bert Meijerink vind je precies beschreven en gesteund door foto's hoe het moet.....en je weet een goede foto vervangt veel tekst.

succoet.

de site home.12move.nl.bertmeijerink/
Reply

Ik kwam de site hier tegen.
Is inderdaad erg duidelijk bedankt.

http://www26.brinkster.com/bertmeijerink...erring.htm
Reply
Reactie van bezoeker 'hugzy', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik naar de Haynes boek kijk lijkt het mij dat de voor vork het zelfde is en hoe of de hier boven genoemde web site laat zien hoe of het moet lijkt mij een stuk moeilijker.
R80 en 80RT van af 85 en R100RS en RT vanaf 87 hebben het zelfde voorvork.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)