Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aansluiting Brandson Boyer ontsteking
Reactie van bezoeker 'dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben bezig met het aansluiten van zo

[img]/import/photos/t2502s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'leo.tholhuijsen@reedbusiness.nl', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Dirk, waar heb je die Boyer electronische ontsteking vandaan. ik zoek er ook een voor mijn 100/7 van 1979,

Leo
Reply
Reactie van bezoeker 'okke', geïmporteerd van het oude forum:

dirk, je zal in ieder geval nog een gever op je nokkenas moeten zetten. Hoop dat je die er ook bij gekregen hebt! Daar moet een verbinding naar toe. De aarde heb ik zelf onder het voordeksel vastzitten. Heb ik niet zelf origineel zo gemonteerd maar het werkt. Ik heb deze ontsteking trouwens op een R75/5 zitten en eerder op een R100/7 maar hij is moeizaam te stellen vind ik. Vonkt stationair ook onregelmatig, maar dat is ws. aan mijn exemplaar te wijten.

De Hobbyist heeft af en toe partijen el. onststeking (merk onbekend, zat Duitse handleiding bij), daarvan heb ik er onlangs 1 gemonteerd op R100/7. Direct op de krukas, alle electronica in 1 plaatje gegoten onder voordeksel (geen gedoe met kastjes onder je tank) met LED erin zodat het tijdstip exact af te stellen is. Best lopende R100/7 die ik heb.
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:

Leo,
Kijk op forum onderwerp 'electronische ontsteking 100/7' van 05/10/2005 voor het telefoonnummer van Boyer Bransden. De Hobbyist verkoopt ze niet meer.
Ik heb de set vorige week in mijn R100RS ingebouwd in een uurtje tijd!

groeten, Theo
Reply
Reactie van bezoeker 'hugzy', geïmporteerd van het oude forum:

Zou zo'n el Duitse ontstekein ook op een R80 passen ? hoe set je hem vast op de kruk as ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Een aantal jaren terug heb ik bij de Hobbyist een elektronische ontsteking gekocht voor mijn 75/5. Dit is een Silent Hectic. Deze bevalt mij supergoed. hij was wel wat duur maar het voordeel is dat je de opnemer en gever rechtstreeks op de krukas plaatst, voor op de rotor v/d dynamo. Zodoende heb je geen "verliezen" meer m.b.t. de kettingoverbrenging van de krukas naar de nokkenas. Deze ontsteking is heel goed en makkelijk af te stellen m.b.v. het handige ledje op de printplaat.
Groeten uit een herfstig Groningen
Reply
Reactie van bezoeker 'hugzy', geïmporteerd van het oude forum:

Ik neem aan dan dat zo'n ontsteking ook op een R80 past als die op de kruk as gezet wordt, ik geloof niet dat dat anders is bij een R75/5. Zet je een deel vast op de stator huis van de dynamo of zo ?
Reply
Reactie van bezoeker 'dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Theo,
ik begreep uit voorgaande teksten dat jij enkele dagen geleden de electr. ontsteking van B&B hebt ingebouwd op jouw RS, kan jij mij eventueel aangeven hoe de bekabeling loopt, zie de bovenste vraag, zodat ik eea goed op mijn RS kan monteren .
alvast bedankt Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'gert', geïmporteerd van het oude forum:

de twee zwarte draden zyn de massa draden
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo Morree', geïmporteerd van het oude forum:

Dirk,
Ik kon niet eerder reageren wegens vakantie, maar ik wil je wel helpen met aansluiten van je ontsteking. Heb je trouwens wel een goede handleiding van B&B gekregen? Als je die eventueel van mij wilt hebben, stuur me dan een mailtje thuis.
<morree@scarlet.nl>
Theo
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)