Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
van 800 naar 1000 cc?
#11
Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Wim, ik snap het niet goed. Je hebt een omgebouwde motor gekocht, dat was dus een R80, en die is ineens heel anders dan een R80. Volgens mij is er niets meer veranderd dan de cilinders+koppen, de carburateurs en misschien de eindoverbrenging. Daar kan'ie toch nauwelijks zwaarder van worden.
Is er tussen het blok en het frame bij oude boxers van een bepaald bouwjaar eigenlijk wel verschil tussen de 800 en de 1.000 cc (afgezien van van de cilinders en carburateurs
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

Heb zelf een R80 RT gehad en nu een tijd later een R100 RT
(beiden van het oude type, geen monoshock dus).
Ze hebben wel een ander motorkarakter,
maar de stuureigenschappen zijn volgens mij in principe gelijk
Alleen voelt de R100 bij mij duidelijk handelbaarder en stabieler aan
(als je dat met een tussentijd uberhaupt kan vergelijken).
Ik denk dat dat door de banden komt (nu Bridgestone i.p.v. Metzelers).
Heb dezelfde ervaring trouwens ook met mijn K's gehad
als je de Bridgestones vergeleek met de Metzelers.
Zelfde ervaring, nog langer geleden, met mijn Moto Guzzi 100 SP.

Groet, Joost.



Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Marcel,

heb je als eens aan een 1070cc kit gedacht, ook van Siebenrock. Boring 98 mm,
lichte zuigers en verlengde drijfstangen en andere nokkenas.
Bij deze kit moet je wel andere koppen hebben, en grotere carburateurs.
weet je zeker dat er geen 800cc BMW je bij kan houden.

Richard

[img]/import/photos/p12331s.jpg[/img]
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Marco

De krukas van een R80 en een R100 zijn gelijk. Sterker nog. Kijk de onderdelennummers maar eens na, dan zie je, dat zelfs de drijfstangen van al die boxers gelijk zijn. Dan kun je met de uitbalancering dus niets fundamenteel fout doen. Als de zuigers zwaarder zijn, dan zul je zien dat het zg "peddeleffect" van de boxer sterker wordt. Sat is inherent aan de constructie, en geen kruid tegen gewassen. Het zij zo.

Groetjes
Maurice
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag allemaal!
Kameraad Ernie heeft een R80GS met siebenrock 1000 cc set. Via een tip van Theo Terwel die er zelf natuurlijk niets in zag omdat het voormalige legermonster niet origineel was. Dat Siebenrockset maakt een beest van de ooit zo bravr ex bundeswehr R80 GS. Hier in Dieren staan nu overigens ook R65 GSsen uit het Deense leger. Ook leuk. Die kunnen weer naar dik 800 cc.! Feestje!Hij zoekt nu alleen nog ff een eindoverbrenging van een 100RT om het voorwiel wat aan de gronbd te houden
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'PATRICK', geïmporteerd van het oude forum:

Klopt, zo,n Siebenrock set maakt een wereld van verschil zeggen ze.
En als je de BIG Bore set neemt op een 100rt dan heb je opeens een hele snelle motor, kost wel wat maar dan heb je ook wat!
Ik zal de schema,s en cijfers eens precies opzoeken, maar dacht dat 90pk en 110nm aan koppel goed mogelijk was.
Dat samen bij de lage toerentallen en 180kg..
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Tjonge, ik had nooit kunnen weten dat een reactie van mij uit 2005 nog een reactie zou uitlokken.
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Hier meer
http://www.siebenrock.com/de/produkte/mo...html?ac=44
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)